Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

Град Бриар, околностите и света.

Форумно приключение по D&D 3.5

Модератор: Night Wanderer

Потребителски аватар
Night Wanderer
Миниън на Авис
Мнения: 3008
Регистриран: нед юни 27, 2004 10:15 pm

Град Бриар, околностите и света.

Мнение от Night Wanderer » съб ное 15, 2008 11:36 pm

Сбито описание на сетинга:

Името Бриар носят графството и централният град в него, където ще се развива действието. Бриар се намира на западния край на земи, известни като Долинните владения. Наричани са така, защото всъщност представляват малки самостоятелни феодални владения, ситуирани в десетина граничещи една с друга малки котловини, изрязани от две успоредно течащи една на друга реки в невисоки планини. Бриар се намира на устието на една от тези реки и е (бил) най-важният търговски център в района – вратата на тези земи към външния свят. Преди поколения светът намирал за интересен и полезен контакта си с тези Долинни кралства. Тогава Бриар се възползвал от удобната си позиция, понатрупал бая богатства и се попрочул с поети, музиканти, компаньонки, вкусни ястия, опияняващи питиета и всякакви форми на подобна забава, с която се забавлявали минаващите от там по пътя си към Долинните кралства пътници. Но в крайна сметка планините се оказали не толкова богати на руда, колкото се очаквало, граничните сражения ставали все по-кървави, а териториалните претенции – все по-нагли, сигурността в района драстично намаляла и крайбрежието станало обичайно място за засади на пирати. Това довело до упадъка на Бриар, защото вече никой не се интересувал от тая част на света и неговата позиция на врата изгубила своя смисъл.
После дошли пиратите, поразграбили малко и хвърлили всичко в хаос.
После дошла църквата на Хекстор и стабилизирала района както тя си знае и от там се разпространила като основно влияние и в Долинните владения. Църквата обаче решила да не се бърка в политиката на района директно. Вместо това установила по всичките тия места една система на папо-цезаризъм, в която всеки двор си имал личен епископ на Хекстор, който наставлявал владетеля и докладвал на архиепископа в катедралата в Бриар. От време на време църквата се намесвала като съдник в конфликта между някои владения, всяка година периодично си събирала църковните данъци в злато, оръжие и хора. Всички владетели в района на Долинните владения трябвало да бъдат ръкополагани от Бриарския Архиепископ или в редки случаи от местния епископ на Хекстор, ако архиепископът решавал да делегира властта. Графът на Бриар не правел изключение и бил съветван от самия архиепископ. В същото време, ако архиепископът не одобрявал някакво решение владетелите не искали да дразнят църквата и гледали веднага да го сменят. Бунтове срещу властта не е известно да са избухвали. То няма и как, защото владетелите нямат никаква сила поотделно и са заети неперкъснато да се бият един с друг. Известно изключение представлява графът на Бриар, който не участва в гранични диспути, защото архиепископът гарантира границите на владението му.

С това се изчерпва минисветът на приключението ви.

Бриар е ограден от изток, север и юг с Долинните владения, на запад се намира морето и остров Бриож, стандартно на един ден плаване, който също е независимо владение с Хексторска църква в него. На север от Долинните владения има големи хълмисти и степни райони с много гоблини и орки дето си ги кръстосват и си се бият с тамошните полуръстове и хора. На юг има разни пустини и княжества на пустинните елфи. Останалата част от света е ирелевантна на тоя етап.

Населението на Бриар е предимно човешко, но има доста сериозни изключения. Често срещани са гноловете, останки от предишните пиратски нападения над града и установеното за кратко над Бриар управление то гнолски тиранин. Като цяло обаче гноловете гледат да си се държат на острова Бриож и да не се мяркат на Хексторските свещеници, заради старите военни сблъсъци. Често срещани са орки и гоблини из северните Долинни владения, като някои от тях намират пътя си до Бриар като наемници, емигранти или данък за църквата на Хекстор. Горе-долу същото важи и за пустинните елфи в южните владения – от там те идват в Бриар на приблизително същия принцип.

В Бриар златари, часовникари, музиканти, проститутки, готвачи, пивовари, алхимици, наркопласьори и т.н. са остатъци от бившата слава на града, но архиепископът на хекстор се опитва ако не да насърчава развитието им, то поне да не го спира, защото от тях може да прибира сравнително добър доход. В града се карат с кервани и речни плосокъдни кораби добити в мините по планините злато, скъпоценни камъни, желязо и други такива руди не в желателните количества, но достатъчно, за да задоволяват занаятчийската икономика и да остава и по нещо след облагането с данъци от графа и от църквата, с което да се пълнят корабите на тръгване от тук от време на време. От околните равнини и гори идва дивеч и реколта, макар че твърде голяма част отива за местните феодали и за църквата. Има рибари, които си ловят риба и раци в морето и в реката. Голяма част и от тяхната продукция се разпределя по данъчната система. Ресурсите от вън не винаги стигат до града, защото земите не са от най-безопасните, но за сега не е имало големи проблеми.

Разрешени са свободни съчинения относно света при измисляне на историите, само че с уточнението, че ще бъдете умерени в измислянето на големи империи. И като имате предвид, че морето е доста важно в тоя свят не само като начин за връзка между различните държави. Пантеонът е този, описан в РНВ без някакви релевантни отклонения освен добавянето на Секола и Дийп Сашелас като богове, както те са описани в Stormwrack.


ако имате въпроси или забележки - давайте докато е време.

Отоговори на всички зададени до сега въпроси
Климат по принцип и сезон?
+ ако можеш, бихме се зарадвали на карта...
Отговор: Климатът е умерен морски климат - като в Дания и Южните части на Норвегия. Характеризира се с по-хладни лета и по-топли зими от колкото би било характерно за същите географски ширини но по-навътре в континента или съответно по-високо в планините в нашия случай. Така или иначе духа непрекъснато вятър, който особено се усилва през зимата, така че дори рядко да пада сняг и зимните температурида не са много ниски се усеща като доста по-студено. Играта би трябвало да започне някъде в разгара на есента и на теория би трябвало да свърши преди идването на същинската зима. Нещо като месец ноември. Имайте предвид че, понеже е морски, климатът е влажен - демек има дъждове, кал и всичко друго дето се явява като следствие на дъждовете и калта ;)

Карта - ще гледам да измисля нещо. Не съм направил защото не ми се иска да я рисувам на ръка, обаче с подходящ софтуер като че ли не разполагам и трудно ще си набавя.
Питам сега, че да няма обърквания после - кажи, къде да си разположа родината на героя? Мислех да идва от останките на някаква имерия (нещо, като положението на Западната римска империя в края на съществуването й) и да е видял самият й (окончателен) крах.
Отговор:Западната Римска империя - то има една такава история в света, само че тя се е случила бая отдавна. Ако искаш мога да ти предложа разпадането на Севера, който от година-две е в размирици, поради политическото убийство на краля му - единствената личност, която го е държала заедно. Сега принцът е в изгнание а съставните части на държавата му се бият помежду си и де факто сепаратизма на отделните владетели е стигнал до такава степен, че те си имат вече напълно независими държави.
Нечовешките раси имат ли си свои държави в определени региони или и те са по владенията?
Отговор:Светът е много по-обширен от описаната част. Описана е само частта, където ще се развива дествието. Нечовешките раси си имат много разнообразни държави (демек не е една елфическа държава, една джуджешка държава, една оркска държава и т.н - има различни видове елфи, различни видове джуджета и различни видове орки и различните видове не винаги се обичат) Бих могъл да ви разкажа за част от тези неща, които са в сравнително завършен стадий из света, обаче, понеже не е това идеята на темата съм оставил останалата част от картата бяла и съм разрешил да си я попълвате с каквото ви трябва. има само ограничението да не създавате суперсили, заинтересувани от района на долинните кралства или бриар.

като уточнение: всеки от подвидовете елфи си има държава, като някои имат и повече от една - демек има горски, снежни, пустинни, морски (амфибии, ма те са по южните морета), сиви, подземни, и високи елфи. има златни и черни джуджета, има и нормални джуджета. има много оркски племена, има разни номадски хобитски племена.
Какво е положението с гноловете в момента, освен, че гледат да си стоят на Бриож? Ами с Тордел Кучекожия (който преполагам е гнол) какво се е случило?
Отговор: Гноловете в момента живеят в града на Бриож и имат едно-две крайморски села. Остават си преди всичко разбойници, които правят мизерии на местното население. Бриож се управлява от граф, който е независим от графа на Бриар, но е човек и няма нищо общо с гноловете и се опитва да предпази крепостниците си от гноловете до толкова, че да могат да продължават да са му крепостници. Тордел Кучекожия е убит показно, заедно с всичките си известни роднини (гноли - знаеш ли кой на кого е копеле) от клерици на Хекстор веднага след падането на крепостта му.
...ти си Индра И Брама си, и Шива,
и всичко, дето иде и дето си отива...

Потребителски аватар
Night Wanderer
Миниън на Авис
Мнения: 3008
Регистриран: нед юни 27, 2004 10:15 pm

Re: Град Бриар, околностите и света.

Мнение от Night Wanderer » пон ное 17, 2008 10:45 pm

Utre 6te si poigraq malko i 6te opravq taq tema. sega eto vi edno material4e, ne e zadyljitelno, pove4eto info v nego ve4e go znaete no mojete da go vidite ot glednata to4ka na 4ovek, jivql v settinga - obyrnete vnimanie na pri4inite za upadyka na grada. vseki e svoboden sam da si gi tylkuva, kakto e napravil i avtora na vyprosnoto proizvedenie.


Из беседите на Еделберт Мъдрия, главен учител и наставник на престолонаследника на трона на Севера Емерих, син Имров.


[sblock]За да можете да разберете, господарю, причините за днешната тежка ситуация в някога богатата морска провинция Бриар, нека ви разкажа историята на графството. Освен удоволствието от думите ми, което ще изпитате слушайки тази история, Вие несъмнено ще откриете и извлечете и поуките от нея, о, мой пресветли господарю. Ако ли вашето съзнание е твърде обременено от други проблеми аз ще ги извлека за вас и ще ви ги посоча, така че да можете да управлявате по-мъдро вашето кралство.

Бриар, господарю мой, някога бил процъфтяващ крайморски град, известен в целия свят със своите дворци, бордеи и занаятчийски ателиета. Тайната на неговия успех, господарю е прикрита зад булото на няколко привидни причини.

Вярно е, че морските брегове на запад от Долинните владения не са най-благоприятното място за акостиране на кораби – на много места там преобладават високи крайбрежни скали, в които силният вятър заплашва да разбие на трески плаващите в близост кораби, подводните остри рифове близо до скалистите брегове не са рядкост и заплашват да пробият съда на всеки по-неопитен капитан. Местата, които са удобни за пристани по брега се броят едва на пръстите на едната ръка и вярно е, че едно от тези удобни места бил брегът на Бриар. Вярно е и освен това, че няколко от първите известни графове на града били енергични и мъдри управници, които изградили и защитили добре своето владение. Вярно е и че бриарските рицари успели да надделеят над други морски градове в района в няколко военни кампании и да привлекат техните търговци към себе си. Но ако искате да откриете тайната на успеха на град Бриар и днешната му доминираща роля над целия регион, господарю мой, вие бихте сторили грешно ако търсите в мъдростта на бриарските графове, в силата на бриарското оръжие или непристъпността на околните брегове. Истината, господарю, е, че причината се крие дълбоко в сърцата на Бриарци.

Още от древни времена Бриарци избрали да почитат като бог Морето. И били щедри в своята вяра и преданост към него и го дарявали непрекъснато със скъпоценни дарове. И Морето ги забелязало и им се отблагодарило. Морето направило така, че коварни течения се появили около останалите пристанища, Морето издигнало скалисти рифове и подводни плитчини на други места около брега и се погрижило единственото безопасно място за търговските кораби и техните стоки да е неговия град Бриар, защото само той му бил предан във вярата си.

Така всички, които искали да достигнат до Долинните владения трябвало да минат през Бриар. А много хора били подмамени от плодородните планински котловини, от богатите гори и високопланински пасища, от едрите рудни жилки в планинските мини или просто от обещанията на владетелите на Долинните кралства, които винаги търсели жадни за слава и злато наемници, за да разпрострат властта си над съседната долина. И Бриарци разбрали това и се погрижили всички, които минават през техния град да се радват на приятен и сигурен престой в него. И така бриарци забогатели.
Нуждата на добро забавление за гостите довела в града известни и талантливи музиканти, артисти, поети и компаньонки. Изкусни сладкари и готвачи се опитвали да привлекат гостите, осланяйки се на силата на езиците и коремите им, а за търсещите нови изживявания за душата си алхимици и пивовари предлагали упоителни напитки. Различни видове дроги придобили голяма популярност сред гостите и населението. Обещания за богатство давал Бриар на всички по-предприемчиви хора с някакъв талант. А те трупали злато за себе си, за своите господари и за града си.

И както причините за възхода, така и тези за упадъка са скрити и уловими само за по-ловкото око. Те не се коренят в алчните владетели, нито във все по-силното ожесточаване на граничните сблъсъци между Долинните владетели, нито се крият в загубата на интерес на света към тези земи. Загубата на интерес на света към тези места е просто наказание. Наказание, дадено на бриарци, от Морето. Защото те забравили своя стар бог и започнали да почитат нови божества - божества на удоволствието и любовта, на музиката и изкуството. И Морето изоставило бриарци и техните пристанища вече не били толкова сигурни, а техните води – толкова безопасни. Морето, което до скоро защитавало града от неговите врагове, спряло да разбива пиратските кораби в скалите и да дърпа екипажа им на дъното си. И Бриар останал открит за всякакви пиратски нападения. А пиратите имали много да грабят в Бриар.

Първите две нападения, водени от Тордел Кучекожия не срещнали почти никаква съпротива от гражданите и разпилели огромна част от богатствата, събирани от бриарци в продължение на десетилетия. С третото Тордел решил да стовари железния си юмрук върху града и се установил в замъка на остров Бриож, от където можел да контролира лесно града и да изисква плащането на огромни данъци. Това донякъде спасило Бриар, защото Тордел ревниво пазел своите владения и не давал на чужди грабители да взимат от неговата каца с мед, а местните владетели били твърде слаби и разединени, за да организират сериозна съпротива.

И тогава друга божествена сила решила да се намеси и да спаси града от хаоса, в който бил изпаднал под терора на Тордел. Архиепископът на Хекстор решил да се установи в Бриар, защото бил примамен от увехналата слава и от ситуацията, в която можел да се появи като избавител и да напътства и да благославя новите графове на Бриар. И така рицарите на Хекстор влезли в Бриар, изтребили или асимилирали пиратите на Тордел и помогнали на властта по тези земи. От Бриар влиянието на Архиепископа се разпространило и нагоре по течението на реката и постепенно проникнало в дворовете на всички Долинни владения.

И така, господарю мой се стига до днешната ситуация…[/sblock]
...ти си Индра И Брама си, и Шива,
и всичко, дето иде и дето си отива...

Отговори

Върни се в “Ветрове на безумието”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост