Правила за Skills

Adventures in the Ninth World.
Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8803
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Правила за Skills

Мнение от CONAN » пет фев 07, 2014 1:46 pm

Проблема:
Системата има Broad и Specific skills. Едното е съвкупност от няколко умения, докато другото е едно специфично умение. Системата позволява "мънчкинстване" при което може да вземеш едно Broad умение два пъти и да си специализиран във всичките му прояви. Четейки като адвокат това е проблем. Ако четем с common sense това се оправя, но не може да се разчита че всички прилагат 1. еднакво разбиране за широките скилове и моментите, в които те се прилагат и 2. искат да имат common sense или 3. не се кефят че системата не го регламентира.

Сега както е човек си задава въпроса "Защо този дескриптор ми дава четири скила, които трябва да специализирам, а не един общ скил и така глейвито ми да стане толкова скилфул колкото джака? Що не си взема броуд скил който да обхване тези четири, и да стана мастър в тях?"
Друг начин за гледане е ситуация в която всички взимат окрупнени скилове и персонажите стават плоски и всеки прави всичко кактов ДнД 4е където скил системата и скил челинджите бяха покъртително тъпи.

Решението (предложението за такова):
Запазваме Broad & Specific skills със следното условие:
1. Broad Skills могат да бъдат качвани единствено на ниво Trained.
2. Specific skills се взимат за да енханснат конкретно умение дадено от броуд скил (правят го Specialized) или придобиване на ново на ниво Trained.
3. Купуването на Specific skill ще бъде двойно по-евтино и когато се прави skill advance и играча взима специфични умения, той може да купи две различни умения, наместо едно.

Ето примерен списък на броуд и специфик правен от разни хора и го поствам без редакция, но ако се съгласите на тове решение ще го преправя да suit-ва моите субективни нужди. :)

· Acting: bluff, disguise, stage performance, fast-talking, intimidation
· Animal Ken: each species would be a different narrow skill, as could things like calming
· Athletics: climbing, balance, running, swimming, forced marches, falls, smashing
· Crafts*: dismantle, build/improve, counterfeit, improvise, repair
· Empathy: lies, motives, personality, emotion
· Expression: painting, percussion, inspiration, teaching, communication without words
· Larceny: pickpocketing, concealing stolen objects, lockpicking, escaping bonds
· Lore: a medieval equivalent to lore of the land: history, law, legends, religion, and politics
· Medicine: emergency care, long term care, treating diseases, treating poisons
· Negotiation: etiquette, barter, social gatherings, persuasion
· Numenera: identification, tinkering, cypher dangers, traps
· Perception: initiative, searching, lookout, blindfighting
· Stealth: camouflage, crowds, shadowing, sneaking
· Streetwise: criminal organizations, rumors, urban navigation
· Survival: foraging, shelter, weather, herbalism
· Warfare: each land type would be a different narrow skill (ie: arctic, desert, plains, mountains, etc), and topics like military strategy, troop coordination, and ambushes
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8335
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Правила за Skills

Мнение от CTAHuMuP » пет фев 07, 2014 3:04 pm

На мен ми допада идеята, както и списъка в този му вид. Искам само да уточня нещо, което принципно е очевидно, но все пак.

В момента всеки персонаж вече е трениран в някакъв специфичен скил. Ако персонаж за 4 опит вземе трениране в широкия скил, който съдържа в себе си един или повече от специфичните му скилове, тогава този персонаж става специализиран в тези специфични скилове, нали?

Давам пример с Жан и единственият му скил - Катерене. Той е трениран в него. Ако като част от играта си купи трениране в Атлетика, тогава Жан ще стане специализиран в катерене, т.е. ще модифицира всички скилове от Атлетика без катерене с 1 степен, а Катеренето с 2 степени.

Така го играем, нали?
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8803
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: Правила за Skills

Мнение от CONAN » пет фев 07, 2014 3:09 pm

Да, така го играем. Така е логично.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8335
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Правила за Skills

Мнение от CTAHuMuP » пет фев 07, 2014 3:11 pm

Ами за мен предложението е много добро в този му вид и гласувам "за".
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Ayzel
Мнения: 27
Регистриран: пет фев 12, 2010 9:02 pm

Re: Правила за Skills

Мнение от Ayzel » пет фев 07, 2014 3:28 pm

I follow that notion!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8803
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: Правила за Skills

Мнение от CONAN » ср мар 19, 2014 2:50 pm

В допълнение към информацията по-горе ,смятам за по-удачно да преправим секцията скилове свързани с нуменерата на следното взето от книгата и от съществуващите списъци.

Ето и предложението (ще го постна и у форума)

Broad skill: NUMENERA

Scopes:
Chemistry
Electornics
Mechanics
Biology

За да има още по-логична синергия между Craft дървото и Нуменера дървото променяме следното

Broad skill: CRAFT

• Leatherworking
• Glassblowing
• Armoring
• Weaponsmithing (all weapon types without bows)
• Woodcrafting (includes bows)
• Metalworking

Всяка нуменера е съставена от даден scope Numenera и Craft. Имането на двете тренирано намалява трудността според правилата.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8335
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Правила за Skills

Мнение от CTAHuMuP » ср апр 09, 2014 11:40 am

Домашни правила за разглобяване на нуменера. Когато персонаж иска да разглоби нуменера от ниво N, той има два варианта.

1. Прецизно разглобяване
В този случай персонажът се старае да извлече точно определени материали от нуменерата. Като резултат получава само 1 материал, но може сам да избере кое ниво да е материалът (между 1 и N).

2. Си-прая-кот-си-искам разглобяване
В този вариант персонажът се стреми към количество, а не качество при разглобяването. Като резултат може да получи повече от 1 материал, но нивото им е по-ниско и е на случаен принцип. За целта персонажът мята зарче с брой страни N и вади 1 от резултата (1dN - 1). Получава по 1 материал за всяко ниво от 1 до полученото число.

Пример. Даниъл иска да разглоби нуменера от ниво 4 (N = 4).
1. При прецизно разглобяване той има право да си избере 1 материал с ниво между 1 и 4 по негов избор
2. При другото разглобяване той хвърля 1d4-1
- ако на зарчето се падне 1, не получава нищо
- при зарче 2 получава 1 материал с ниво 1
- при зарче 3 получава 1 материал ниво 1 и 1 материал ниво 2
- при зарче 4 получава 1 материал ниво 1, 1 материал ниво 2 и 1 материал ниво 3
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8803
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: Правила за Skills

Мнение от CONAN » ср апр 09, 2014 4:37 pm

Одобрявам. Ако установим че не работи нещо, ще ревизираме.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Отговори

Върни се в “Numenera - Ancient Apocalypse”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост