Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

Система набързо

Какво са ролевите игри? Как се играе? Как се играе добре? Как се води добре? Защо се прави така, а не иначе? И какво мислите за... Ето само част от въпросите, които рано или късно сполетяват всеки ролеви фен. Тук е мястото за всякакви ролеви теми, били те обвързани с конкретна система или не.
Потребителски аватар
icon
su -
Мнения: 2522
Регистриран: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Система набързо

Мнение от icon » нед дек 22, 2013 5:30 pm

От няколко дни обмислям някаква по опростена система с чиято помощ да поиграем през празниците с мои приятели. Ето какво нахвърлях:
Скритото съдържание в този блок вече не важи, виж по-долу ревизираните правила:
Персонаж:

1. Има 3 атрибута - сила, ловкост, ум, започва със тойност 0 за всички.
2. Започва с 6 точки живот (представени от 6 монети от по стотинка, например)
3. Избира раса.
4. Избира клас, да кажем подобни на тези от D&D.
5. Има 40 точки развитие (тр).
6. С тези точки може да пазарува едно от следните:
7. +1 към точки живот за 20 тр.
8. +1 към атрибут за 15 тр (сбора от атрибутите може да е максимално +12).
9. Допълнителен клас за 15 тр.
10. Умение (Военна подготовка, Алхимия, Медицина, Учен, Промъкване и т.н. от този род) за 5 тр.
11. 10 парички за 1 тр.
12. Закупува екипировка (оръжията и броните могат да дават максимално бонуси от +3).

Действия:

1. Когато трябва да се изпълни някакво действие се определя трудността му.
2. С (2d6) два зара трябва да се хвърли нивото на трудност или повече.
3. Обикновенно трудността е 6, но всяко допълнително препятствие увеличава трудността с +1 или повече.
4. Стойността на всеки приложим атрибут се изважда от нивото на трудност.
5. Изважда се -1 от нивото на трудност за всеки приложим клас, умение или екипировка.

Развитие:

За една сесия обикновенно се получава +1 точка развитие (тр)

При битка за всеки ход може да се извършва по едно действие - придвижване на съседна позиция, атака или друго. Стрелковите оръжия нямат обдег, ако е достатъчно близо на картата за да влезеш в битка с врага значи е достатъчно близо за да го отстреляш.
След кратък размисъл стигнах до извода, че атрибутите, класовете и уменията могат да се обединят в една категория - "качества на героя".

Демек:

Персонаж:

- Започва с 6 точки живот (представени от 6 монети от по стотинка, например)
- Избира раса
- Получава 30 точки развитие (тр), с които може да пазарува едно от следните три:

1. +1 към точки живот за 5 тр. (максимално 12 т. живот)
2. +1 към Качества на героя (Силен, Ловък, Хитър, Магьосник, Воин, Алхимик, Лечител, Военна подготовка, Промъкване и т.н.), всяко качество може да е максимум +3
3. 10 парички за 1 тр.

- Закупува екипировка
- Оръжията и броните могат да дават максимално бонуси от +3, но при закупуване са с +1, ъпгрейдват се като качествата на героя за 5 тр.

Действия:

- Когато трябва да се изпълни някакво действие се определя трудността му
- С (2d6) два зара трябва да се хвърли нивото на трудност или повече
- Обикновенно трудността е 6, но всяко допълнително препятствие увеличава трудността с +1 или повече
- Изважда се -1 от нивото на трудност за всяко приложимо качество на героя
- В битка, всеки успешен удар отнема 1 точка живот от поразения, докато не бъдат възстановени

Развитие:

- За една сесия обикновенно се получава +1 точка развитие (тр)
- При битка за всеки ход може да се извършва по едно действие - придвижване на съседна позиция, атака или друго. Стрелковите оръжия нямат обсег, ако е достатъчно близо на картата за да влезеш в битка с врага значи е достатъчно близо за да го отстреляш.
“А small man with a big shield will drive the archers mad.”

Потребителски аватар
Madmartigan
Мнения: 104
Регистриран: вт фев 19, 2013 9:26 pm

Re: Система набързо

Мнение от Madmartigan » пон дек 23, 2013 1:12 pm

А битките на какъв принцип са?

Потребителски аватар
icon
su -
Мнения: 2522
Регистриран: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Система набързо

Мнение от icon » пон дек 23, 2013 1:47 pm

Madmartigan написа:А битките на какъв принцип са?
- Мяташ 2d6 за инициятива и добавяш всяко приложимо качество на героя или противника

- При атака мяташ 2d6 и добавяш всяко приложимо качество, мяташ 2d6 за противника и добавяш всяко приложимо качество, сравняваш двете стойности и ако имаш равен или по-висок резултат от противника си успял в атаката си и му отнемаш 1 т. живот. И обратното за противника.
“А small man with a big shield will drive the archers mad.”

Потребителски аватар
Yann Gamgee
Мнения: 651
Регистриран: ср мар 26, 2003 12:45 pm
Местоположение: Средната земя
Контакти:

Re: Система набързо

Мнение от Yann Gamgee » пон дек 23, 2013 8:10 pm

Yeah! Synergy, baby! :-)

Превод на български: Сори, не се класираш :-)

Уточнение от Ян: НИКОГА няма да седна да го играя...ъъъ, това, но очевидно имаш много свободно време, за което те адмирирам искрено! :lol:
Посетете и разгледайте новия и обновен сайт за Книги-Игри, при това вече с домейн ".bg"!

http://knigi-igri.bg/

Вижте и Facebook страницата ни, която носи името: "Книги-Игри.НЕТ - Приключение е да си спомниш!"

Потребителски аватар
icon
su -
Мнения: 2522
Регистриран: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Система набързо

Мнение от icon » пон дек 23, 2013 9:20 pm

Yann Gamgee написа:но очевидно имаш много свободно време, за което те адмирирам искрено! :lol:
:ohmygod:
“А small man with a big shield will drive the archers mad.”

Потребителски аватар
icon
su -
Мнения: 2522
Регистриран: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Система набързо

Мнение от icon » пет дек 27, 2013 4:02 pm

ОК

Модифицирах леко системата за 3d6/d20, замесих Pathfinder SRD за флейвър за класове и раси. Остава да скалъпя нещо простичко, но развито като сетинг; да седна да изчистя и съшия всичко заедно и ще имасм нещо набързо приложимо.

Update:

Кандидатите за сетинг са:

The New World (споменава се Lemuria)

Oriental Adventures: The Mahasarpa Campaign - free web enhancement (на WotC)

The World of Farland
Farland is a world that has been conquered by evil. It has been sundered into seven kingdoms, each ruled by an evil lord who personifies one of the seven deadly sins. These beings, called the Seven Deadly Lords or the Lords of Sin, hold the land in a dark grasp. In the conquered kingdoms, the Lords of Sin enslaved the population and made their primary activity in life the glorification of the Dark God Vornoth. Farland is an evil place but take heart, for not all is lost-- light glimmers in the West...
“А small man with a big shield will drive the archers mad.”

Отговори

Върни се в “Настолни Ролеви Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта