Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

[Pathfinder] Houserules for a PF campaign

Какво са ролевите игри? Как се играе? Как се играе добре? Как се води добре? Защо се прави така, а не иначе? И какво мислите за... Ето само част от въпросите, които рано или късно сполетяват всеки ролеви фен. Тук е мястото за всякакви ролеви теми, били те обвързани с конкретна система или не.
Потребителски аватар
4uk4ata
Мнения: 1264
Регистриран: ср авг 13, 2008 3:01 am
Местоположение: София
Контакти:

[Pathfinder] Houserules for a PF campaign

Мнение от 4uk4ata » пон окт 21, 2013 1:47 am

Здравейте, вероятно наскоро - ако не ми мине котка път - ще почвам да водя кампания по ПФ и имам няколко идеи за леки модификации. Бих се радвал да чуя коментарите и предложенията ви.

- Всички класове, освен базираните на интелект, ще имат поне 4+int skill points.
- Само класите с божествени магии или други изисквания "свише" ще имат твърди ограничения за уклона. Поне по начина, по който са описани, уклоните са по-скоро социо-политически и етични възгледи - това не пречи да имаш дисциплина и самопознание за монах или да изпадаш в боен транс на варварин. Хаотичните монаси просто са доста редки
- Спонтанните кастъри получават нови нива на магии на същите нива, както подготвените.

Клерици: започват с variant channeling варианта за единия си домейн. Като цяло клериците, друидите и инквизиторите ще падат при подобни условия на паладините - за голямо сгафване против догмата си, неприемлив уклон или единична голяма издънка, като в техния случай вместо осъзнато зло дело ще се издънват при осъзнато действие против божеството или висшите му служители (примерно хералди).

Боец (fighter):
o Heal и knowledge (nobility & royalty) са им класови.
o Bravery дава бонус +1 на всеки 2 нива
o Armor training 2 and 4 дават +1 dodge AC вместо сегашните си бонуси, като лек компромис спрямо бетата
o Weapon training дава insight bonus to AC спрямо оръжия от този тип (т.е. с +2 на long blades ще получавате +2 AC, ако някой ви замахне с longsword) и на DC за различни ефекти (примерно тези на critical feat-овете) с това оръжие when using that weapon.
o Armsmaster: Бойци от 8мо ниво нагоре имат само -2 наказание, ако използват оръжие, за което нямат proficiency
o Indomitable: Бойци от 12то ниво и нагоре които не са изненадани (т.е. не са flat-footed) могат да добавят половината си бонус от bravery на сейвове срещу други ефекти, които ще им попречат да продължат да се бият - например held/paralyzed, dazed, death effects и тн.

Монах:
Доста се мотах с идеята какво да се оправи на монаха, за да не е толкова шизофреничен клас и взе да ми писва. Мисля да махна няколко умения - примерно чи екстрите, допълнителната скорост, slow fall, лекуването и бонуса на АЦ - и да ги направя архетип на Psychic Warrior-a. Ще имат само ascetic path, което замества сегашния им АЦ бонус, като губят втория път, по-бързата прогресия фийтове и допълнителния тренинг с броня и оръжия за сметка на оставащите си монашески номера (по-високи щети с голи ръце, flurry, устойчивост на разни състояния, 3 добри защити и тн). Ki strike-a вместо да иска да имат чи точки ще иска да имат псионичен фокус

Мошеник:
Идеята на нинджа-архетипа всъщност не е зле - мисля да ползвам близка механика, за да дам на крадците някакъв полу-свърхестествен ресурс (да го наречем Inspiration), който да представлява умение, опортюнизъм и късмет - нещата, с които те се открояват пред другите. Механиката ще е идентична на чи-то на нинджите и също ще е зависима от харизмата, но някои от ефектите ще са различни. Ще се получава на същото ниво и ако имат оставащи точки вдъхновение, роуговете имат +2 на инициатива. То ще се харчи като swift или immediate action и ще има следните ефекти (бонусите са luck-based)
- Empower (+50%) на един sneak attack
- бонус от 1/2 нивото на роуга на един скил тест
- +4 to AC/CMD за 1 round
- игнорират DR-то на едно създание за един рунд.
- добавят харизма бонуса на атаката и щетите или CMB за една атака
- хвърлят отново неуспешен чек, сейв или атака (може би с някакво наказание, например -2)
o Нинджата е архетип, който освен другото губи 2 от опциите по-горе (бонуса на умение и харизма към атака/щети/CMB) за да получи сегашните си чи умения

Паладина:
PF доста бъфна този клас, но обърка още повече изискванията като написа, че паладините падат за нарушения на кодекса си (вместо както преди за сериозни нарушения). Мисля да върна идеята от 3.5 .
o Като става дума за паднали паладини - магията atonement не струва хиляди жълтици, а вместо това ще иска да направят нещо важно, за да покажат покаяние. Това не са ви индулгенции ффс (въпреки че ако паладинът се е издънил от алчност, даренията може да са добро покаяние)
o Имам идея да вкарам lesser и обикновения planar ally в спел листа им, съответно на 3то и 4то ниво. Така ще ги имат след жреците, а на тия нива ветераните-паладини сигурно са натрупали достатъчно връзки с шефовете за да им пратят някой помощник.

Feats: идеята е няколко да повишават ефекта си автоматично с нивата и така да се елиминират надграждащите ги
o Weapon focus дава още +1 to attack at BAB 11 and 19, няма greater weapon focus.
o Weapon specialization изисква weapon training и дава +1 на различните weapon training бонуси с това оръжие(longsword, longspear и т н), като дава още +1 на BAB 13, няма greater weapon specialization.
o Combat expertise ъпгрейдва fighting defensively и total defense като дава+1 AC и намалява минусите на атаката при защитния бой с 1, като елиминира и всички наказания към CMB
o Shield focus и Spell focus feats дават още +1 на BAB/caster level 11, като така се елиминират greater вариантите им.
o Improved TWF автоматично дава 3та атака при BAB 11+ и така елиминира GTWF

Equipment:
- Фалкатата има нормален крит рейт 18-20x2
- Greatclub-а е просто оръжие
- Тризъбците не могат да се хвърлят освен като импровизирани (както и разните брадви и мечове) но имат x3 critical. Така горе-долу се изравняват с едноръчните мечове и бойните брадви в това отношение.

Засега само за това се сещам, но съм отворен за всякакви предложения и коментари :) .
Жрец на всевишната и всемилостива Копърка. Нека се слави името й и множат чадата й, за радост и закрила на човешкия род.

Отговори

Върни се в “Настолни Ролеви Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта