Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Какво са ролевите игри? Как се играе? Как се играе добре? Как се води добре? Защо се прави така, а не иначе? И какво мислите за... Ето само част от въпросите, които рано или късно сполетяват всеки ролеви фен. Тук е мястото за всякакви ролеви теми, били те обвързани с конкретна система или не.
Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Battle_Mage » вт яну 31, 2012 1:25 pm

Toва всъщност е много добра идея. Когато играчите се сбият с произволен Пульо ще имаш статистики, които да им предложиш. 100 на 100 ще има и по-сложни монстъри и опоненти - иначе как ще продадат 3 броя ММ :)
Няма спор, и при 4Е карето със статистиките пак може да заема повече от една колонка на страницата или да са два реда.

Проблемът ми е, че начина за придаване на способности, различни от най-базовите показатели е "както дойде" и няма структуриран начин за придаване на дълбочина и разнообразие при статистиките на дадени същества. Най малкото, ако feat-овете се използват и от PC-та, и от NPC-та и двете групи са облагодетелствани, когато излезе някой нов feat, защото и двете могат да се възползват от него.

Има смисъл, когато един паладин-здравеняк, който е игрови персонаж има feat-a "Toughness", който отразява, че освен нормалната физика (т.е. Cоnstitution-a му) поради някаква причина е още по-як и получава +3HP и +2 Endurance, жилавия дивак от Северните Провинции също да може да го покаже, вместо да се налага да слага още точки в CON за сметка на някой друг показател или при вдигане на ниво (като при вдигане ще е още по-трудно при Next, поради по-бавното увеличаване на показателите при прогресия), въпреки, че е NPC. Още-по добри примери са feat-ове, които не са просто +еди-колко си към някой покзател като Point-Blank Shot и Quick Draw и не могат да бъдат симулирани без подобна механика.

Елиминирането на feat-овете за получаване на по-прости и лесни за направа NPC-та би станало чрез така разгласяваната модуларност: да кажем за всеки два фийта се разпределят Х точки в следните показатели, не повече от У на всеки един:

-показател А (HP, атака, щета, защити, инициатива и пр.)



- etc, etc.
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » вт яну 31, 2012 1:35 pm

Това е така, защото "както дойде" начинът е достатъчно балансиран за водещ, който е пълен олигофрен и му спестява 10-20 минути на калпак в сравнение със структурирания начин. 3hp и +2 endurance, point blank shot или quick draw в екстра няма да развалят енкаунтъра със съответното NPC.
Това което ти предлагаш е сложност for the sake of сложност. Като модул не би било лошо да съществува. Но предполагам WotC предвидливо ще го оставят като модул, който водещият сам трябва да си измисли... защото така ще му е още по-сложно.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
Morbeo
Мнения: 508
Регистриран: съб сеп 28, 2002 1:37 am
Местоположение: Jiānghú, the Wuxia paradise
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Morbeo » вт яну 31, 2012 2:10 pm

Аз силно се надявам някои от представените неща да са опционални, а не задължителни. Примерно само като си помсля за запаметяване на магии и слотове на кастър от 3, хващам рак и млякото ми се пресича. Тая надежда че ще има клас с подобна функция, но опростена система като в 4. И някъде бяха споменали друид, няма да им се разсърдя ако пуснат повече информация.
МИКИ МАУС НА ТРИ МОРЕТА

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » вт яну 31, 2012 2:13 pm

Morbeo написа:Аз силно се надявам някои от представените неща да са опционални, а не задължителни. Примерно само като си помсля за запаметяване на магии и слотове на кастър от 3, хващам рак и млякото ми се пресича. Тая надежда че ще има клас с подобна функция, но опростена система като в 4. И някъде бяха споменали друид, няма да им се разсърдя ако пуснат повече информация.
Всеки с вкуса си. На мен лично това ми беше любимата част на това да играя кастър.

Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Battle_Mage » вт яну 31, 2012 2:32 pm

AngerNogar написа:Това е така, защото "както дойде" начинът е достатъчно балансиран за водещ, който е пълен олигофрен и му спестява 10-20 минути на калпак в сравнение със структурирания начин. 3hp и +2 endurance, point blank shot или quick draw в екстра няма да развалят енкаунтъра със съответното NPC.
Това което ти предлагаш е сложност for the sake of сложност. Като модул не би било лошо да съществува. Но предполагам WotC предвидливо ще го оставят като модул, който водещият сам трябва да си измисли... защото така ще му е още по-сложно.
Ти може да нямаш нищо против статуквото, но примерно аз предпочитам да има някаква последователност в статистиките, което може и да е индикатор за някакви наченки на OCD, но не мисля, че ме правил олигофрен :).

А за модулите казват, че ще са устроени точно така: като основа възможно най-простите варианти, като могат да се заместват с по-сложни и да се добавят разни подробности. Даже правилата за тактически боеве с миниатюри няма да са основни.
Аз силно се надявам някои от представените неща да са опционални, а не задължителни. Примерно само като си помсля за запаметяване на магии и слотове на кастър от 3, хващам рак и млякото ми се пресича. Тая надежда че ще има клас с подобна функция, но опростена система като в 4. И някъде бяха споменали друид, няма да им се разсърдя ако пуснат повече информация.
Уж sorcerer-a нямало да използва Вансианската система.
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 31, 2012 9:05 pm

Morbeo написа:Примерно само като си помсля за запаметяване на магии и слотове на кастър от 3, хващам рак и млякото ми се пресича.
I second on that.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Battle_Mage » вт яну 31, 2012 10:54 pm

"Флейвъра" ли не ви харесва на Вансианската система, механиките ли или и двете?

Аз лично използвам флейвъра, че магиите изискват малко по-дълга подготовка от времето, за което се извършват в битка или друга ситуация и точно тогава всъщност се изпълнява завършващата част на дадения ритуал, започнат по-рано. Това, че магиите трябва да се заучават всеки път и при казването на заклинанието се самоизтриват някак ми идва твърде множко, за да си suspend-на disbelief-a.

Относно механичната част предполагам, че проблемът би бил, че персонажът се закотвя с каквито магии е "научил" за деня и после може да се окаже, че няма нужната магия или че има една дузина изхабени слотове. На това се противодейства по няколко начина: може да се оставят няколко свободни слота за заучаване на подходящи магии по време на някоя кратка почивка; могат да се набавят магически предмети като пръчки и свитъци (Scribe Scroll неслучайно е там) - пръчките за често използвани заклинания, а купчината свитъци става нещо като "швейцарско ножче" със заклинания като Knock, които иначе не биха попандали в някой слот, но може да потрябват; може да се използва и клас, който използва спонтанно кастване.

На мен AEDU системата (Като съм тръгнал от единия край :) ...) ми е напълно абсурдна за какъвто и да е клас и power source, би подхождала само на някакъв хрономансър, с нищо другo не се връзва и е лишена от всякаква, освен наративна логика. Не мога без помощ от магически предмети или да съм 21 ниво да кастна повече от един Fireball?! Току-що направих два финта - единия ще мога да го повторя след като си почина 5 минути след битката, а по-сложния чак утре, въпреки че ще мога да направя още няколко, еквивалентни по сложност на тези преди това...wtf, bbq, etc. Need I go on?
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 31, 2012 11:26 pm

Battle_Mage написа:Need I go on?
Actually - yes.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Battle_Mage » ср фев 01, 2012 12:45 am

CTAHuMuP написа:
Battle_Mage написа:Need I go on?
Actually - yes.
Okay then :D . Още абсурдизми:

Изстрелвам стрела по адски ефективен начин, което аналогично на примера с финта, но също толкова абсурдно: тази техника не мога да я използвам в същата битка или даже същия ден в зависимост какво количество awesome съдържа. Същото е и при използването на мощен удар и един... ОЩЕ по-мощен: единия е извън играта до следващата почивка, другия за няколко часа, но пък мога да използвам удари, които са също толкова мощни... но по различен начин :lol: .

Дар от божество за духовник и от някакво друго същество за вещер... опа, то се оказва, че си получават способностите на час по лъжичка или по-малко, но дори и тогава са различни "лъжичките", с изключение на единия вид лекуване на духовника, което може да се ползва два пъти на битка, щото... dunnolol.

На 13/15/whatever ниво всеки персонаж перманентно забравя или по желание спира да използва(и двете са lolwat-worthy) еднa от способностите си, за сметка на друга. Понякога се замества Огнена топка със Горящия Сфинктер на Азмодей, който е точно копие на въпросната топка, само че му е добавен някой друг зар щета и атаката му е нагласена за по-високото ниво. Понякога обаче Sleep се заменя със Prismatic Beams.

Всеки персонаж на второ ниво трябва да има 2А/1Е/1D/1U, не може да имаш 1 at-will и 4 utility заклинания (или пък способности) на второ ниво, щото требе 'има баланс, пък сметките така не излизат.

Мисля, че станаха предостатъчно.

Едит: Въпросът ми за Вансианската система все още е в сила, наистина ми е интересно защо я недолюбвате.
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » ср фев 01, 2012 1:07 am

Sweet, sweet 4E hate :thumbsup: We want moar.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Ways
Мнения: 3000
Регистриран: чет яну 24, 2002 6:51 pm

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Ways » ср фев 01, 2012 3:18 am

Morbeo написа:Аз силно се надявам някои от представените неща да са опционални, а не задължителни.
Много вероятно е да са опционални.
Както напоследък е модерен този лаф, системата изглежда ще е на "няколко скорости".
Това звучи много добре на теория, но на практика как ще се получава баланса и взаимодействието между различните персонажи, движещи се по съседни писти... времето и реализацията ще покажат.
Надявам се някак си да ме огрее в бета теста, но едва ли :)

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 8:42 am

Battle_Mage написа:
CTAHuMuP написа:
Battle_Mage написа:Need I go on?
Actually - yes.
Okay then :D . Още абсурдизми:

Изстрелвам стрела по адски ефективен начин, което аналогично на примера с финта, но също толкова абсурдно: тази техника не мога да я използвам в същата битка или даже същия ден в зависимост какво количество awesome съдържа. Същото е и при използването на мощен удар и един... ОЩЕ по-мощен: единия е извън играта до следващата почивка, другия за няколко часа, но пък мога да използвам удари, които са също толкова мощни... но по различен начин :lol: .

Дар от божество за духовник и от някакво друго същество за вещер... опа, то се оказва, че си получават способностите на час по лъжичка или по-малко, но дори и тогава са различни "лъжичките", с изключение на единия вид лекуване на духовника, което може да се ползва два пъти на битка, щото... dunnolol.

На 13/15/whatever ниво всеки персонаж перманентно забравя или по желание спира да използва(и двете са lolwat-worthy) еднa от способностите си, за сметка на друга. Понякога се замества Огнена топка със Горящия Сфинктер на Азмодей, който е точно копие на въпросната топка, само че му е добавен някой друг зар щета и атаката му е нагласена за по-високото ниво. Понякога обаче Sleep се заменя със Prismatic Beams.

Всеки персонаж на второ ниво трябва да има 2А/1Е/1D/1U, не може да имаш 1 at-will и 4 utility заклинания (или пък способности) на второ ниво, щото требе 'има баланс, пък сметките така не излизат.

Мисля, че станаха предостатъчно.

Едит: Въпросът ми за Вансианската система все още е в сила, наистина ми е интересно защо я недолюбвате.
Това 3.5Е срещу 4Е хейт ли беше или някаква еншънт система, която-никой-освен-Ян-не-помни-и-затова-не-може-да-ми-обясни-колко-е-тъпа срещу 4Е хейт? Защото в 3.5Е някак си си спомням как монка можеше да ползва тая техника само веднъж на ден и оная само три пъти наден например и сорсъръра забравяше една магия да научи друга, файтъра се раждаше забравил. Надявам се да е еншънт система, защото иначе хейта не струва.
Освен това всеки персонаж на второ ниво не трябва да има 2A/1E/1D/1U.

Пък и относно забравянето и научаването на ново - 1) никой не те кара 2) аз лично съм забравил някои безполезни вече неща (как да говоря на бебешки, как да си лапам палеца на крака, как да решавам задачи с логаритми, колко безумни бяха поне половината от безумните механики в 3.5Е) и съм научил други, които ми са по-полезни.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 8:50 am

По въпроса за Вансианската система - мразим я, защото два кастъра в група от четири човека отнемаха 3/4 от обема на книгата с описанията на магиите си, 4/5 от времето в подготовка преди сесия, 5/6 от правенето на смислени неща по време на сесия и 6/7 от забавлението.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » ср фев 01, 2012 8:56 am

Абе на кое викате Вансианска? На това от 3.0/3.5, заради което 70% от съдържанието на PHB беше в описание на магии, някои от които дълги по 5 килобайта, и дето можеше да знам 200 магии, обаче всеки ден можех да "подготвям" само 10 от тях, защото... така? Ако това е Вансианска имам два въпроса - 1) как може да не е очевидно защо я мразя и 2) защо й викате Вансианска?
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » ср фев 01, 2012 11:00 am

Мисля, че името идва от някой си Ванс, който я е създал.
Това 3.5Е срещу 4Е хейт ли беше или някаква еншънт система, която-никой-освен-Ян-не-помни-и-затова-не-може-да-ми-обясни-колко-е-тъпа срещу 4Е хейт? Защото в 3.5Е някак си си спомням как монка можеше да ползва тая техника само веднъж на ден и оная само три пъти наден например и сорсъръра забравяше една магия да научи друга, файтъра се раждаше забравил. Надявам се да е еншънт система, защото иначе хейта не струва.
Освен това всеки персонаж на второ ниво не трябва да има 2A/1E/1D/1U.
Мисля, че е просто оплакване от структурата на начина, по който е изградена системата. 4е има едно голямо червено БАЛАНС написано навсякъде. Затова всички класове ползват една и съща структура и сходни паури. 3.5 си имаше много проблеми, но както и преди съм казвал беше много по flavorful.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 11:20 am

Едни от класовете ползваха сходни пауъри, а другите не ползваха нищо. Предполагам, че когато нещо tastes like shit - има неоспорим flavour.
Единственото свястно и good-flavoured нещо в 3.5E беше Tome of Battle.
Класовете в 4Е нямат една и съща структура.
Викат и Вансианска, защото те кара да се хвърлиш от някой мост, но искат да са политически коректни. Иначе щяха да и викат Янсианска.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » ср фев 01, 2012 11:41 am

Класовете в 4е имат една и съща структура и тя е AEDU. За Тоум оф Батъл съм съгласен, но където 4е трябваше да надгражда Тома тя го заеба.

Това което много хора пропускат, е че някои от нещата, които те смятат за недостатъци на 3.5 за други изобщо не са такива. 4е започна с ужасна маркетинг стратегия в която каза "Това, това и това в 3.5 беше тъпо и идиотско. Затова ви даваме този нов шайни едишън който изтрива кастърите ес ю ноу дъм и ги превръща в батълмейджове. А, да и маршъл класовете вече са кастъри. Енджой." Аз лично харесах ТоБ и то много. Но има ужасно много групи, които не ползваха книгата щото превръща файтърите на кастъри, т.е. всъщност има хора, на които така нареченото лайно им е вкусно и те си го хапват с удоволствие. Факта, че Уизардс изкараха Есеншълс серията го доказва, но вече пораженията бяха направени и вече бяха доста непоправими. Ако бяха почнали с Есеншълс и след това бяха изкарали ПХБ 1 може би щяха да имат по-голям успех.

ЗА AEDU системата - в основата си тя е приемлива. Нейните недостатъци са, че изключително много лимитира действията на героя ти. Самата система не насърчава разнообразни комбат маневри и импровизации. Искаш да спънеш някой? Имаш ли сила която го прави? Не? Еми... не можеш.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 12:09 pm

Класовете в 3.5Е имат една структура и тя е A/UD/US/D/UW/W (At-Will, Uses per day, Uses per Slot, Daily, Uses per Week, Weekly). Както и в 4Е, някои от класовете може и да нямат Daily powers например. За разлика от 4Е, някои от класовете може нищо да нямат... хаха.
Ако искаш да спънеш някой* - казваш на водещия: "Искам да го спъна тоя" и после не whine-ваш, че си си изхабил standard action-a само за да го спънеш и не си му направил 1[W]+Str отгоре на това. И power за правене на секс май няма, това не значи, че всички герои са девствени като кестени. Обаче ако се появи герой, който специално има power за правене на секс - очевидно той ще е a dick ahead of the rest в това отношение.
Как 3E насърчава разнообразни combat маневри и импровизации? Do I attack him or powerattack him? Doesn't matter since he is flying, invisible, 50 DR/tofu, pink and anachronistic, shapechanged into anthropomorpfic whatwasit (20 min looking it up in the manual and adjusting stats) and in another time stream, while I am a fighter. And I failed my save-or-die before I get to act.

Заключение: 4Е има слаби страни, 3Е има доста повече такива.

* Само да вметна, че ако не си тренирал специално да спъваш хора е доста реалистично да не можеш да спънеш човек в битка, точно когато искаш. Не че системата се стреми към реализъм. Протягането на крак работи предимно в Бени Хил и Чарли Чаплин филми.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » ср фев 01, 2012 12:40 pm

Защо темата отново деградира до 3.5 срещу 4 сравнения? Хубаво, нека е по-хубава, но когато Уизард започнаха да плюят по 3.5, за да продават 4е, сами създадоха Патфайндър.
"Искам да го спъна тоя" и после не whine-ваш, че си си изхабил standard action-a само за да го спънеш и не си му направил 1[W]+Str отгоре на това.
Хъхъ, не в това е въпроса. 4е е изградена върху червените букви БАЛАНС. За водещия има точно 0.000 насоки как да реализира самото спъване. Дори аут оф комбът. Обезоръжаването не съществува. За система, която е толкова много фокусирана върху баланс това е проблем. Водещия може да каже примерно хвърляй Декс или Сила срещу неговия рефлекс или Форт съответно - ако успееш спъваш го. Обаче трябва да вземеш предвид Magic Item bonus scaling-a, иначе няма да улучиш, защото герой 15-то ниво е неспособен без магическия си меч. Трябва да решиш колко демидж ще направиш щото ще се търкаля 10 метра по калдъръма, защото ако спънеш някой докато тича той определено няма да се закове на място. Нека да е 2д10 примерно. Друг играч се обажда, че ат-уилката му прави Wis mod и спъва, затова иска да я замени след като нормалното спъване е толкова яко и играта деградира до балансиране и мислене.

В 4е просто няма как да видиш Анима Ефрит, който подпалва с юмрука погреба от огнен прах на вражеския кораб и се къпе в огненото инферно. Или варварин превърнат в пещерен трол който сее опустошение по всичко изпречило се на пътя му. Всичко е... балансирано.

Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Battle_Mage » ср фев 01, 2012 1:23 pm

CTAHuMuP написа:Sweet, sweet 4E hate :thumbsup: We want moar.
There's more where that came from :D . Само да изясня, че това, че храня 4Е не означава, че я мисля за негодна игра. Напротив, играта си работи много добре за някои хора (FFS, даже в клуба в Разград играят 4Е), просто е изключително негодна за ползване при типа игра, каквато предпочитам да играя/реферирам. Бих и играл 4Е, ако другите обстоятелства са достатъчно добри, колкото и да не ми се нравят болшинството системи в правилата (всъщност всичките, някои повече, някои не чак толкова... вторите са рядкост).
Това 3.5Е срещу 4Е хейт ли беше или някаква еншънт система, която-никой-освен-Ян-не-помни-и-затова-не-може-да-ми-обясни-колко-е-тъпа срещу 4Е хейт? Защото в 3.5Е някак си си спомням как монка можеше да ползва тая техника само веднъж на ден и оная само три пъти наден например и сорсъръра забравяше една магия да научи друга, файтъра се раждаше забравил. Надявам се да е еншънт система, защото иначе хейта не струва.
Освен това всеки персонаж на второ ниво не трябва да има 2A/1E/1D/1U.

Пък и относно забравянето и научаването на ново - 1) никой не те кара 2) аз лично съм забравил някои безполезни вече неща (как да говоря на бебешки, как да си лапам палеца на крака, как да решавам задачи с логаритми, колко безумни бяха поне половината от безумните механики в 3.5Е) и съм научил други, които ми са по-полезни.
Чист 4Е хейт си беше.

Точно монаха работи на принципа на разни Ki способности, които изискват съсредоточаване и трябва да бъдат канализирани, като монаха може да постигне това състояние определен брой пъти на ден. Варварина може да rage-ва само определен брой пъти на ден, за колкото му стигне адреналина или еквивалента му в Weird-Magic-No-Sciency-Stuff World, барда лее магическа поезия за колкото му стига таланта на ден, ликантропията при друида е изтощаваща, а останалите подобни способности са на магическа основа. Единствено защитната акробатика на rogue-а, която е точен еквивалент на Martial Daily способност е не на място, но дори тогава може да се приеме, че рефлексите му не са на ниво през останалата част от деня, след като е избегнал на косъм смъртта (способността се ползва 1/ден, когато понесената щета би го оставила с 0 или по-малко HP).

Сорсъръра не "забравя" магиите си, а периодично има избор да наблегне на заучаването на ритуалите за различни магии, тъй като поради спонтанния начин на кастване трябва да си знае ритуалите отпред назад и отзад напред, като за това има и по-ограничен списък със магии.

На второ ниво персонажът си е избрал 2 at-will и по една способност от останалите видове. Вече автоматично може да получи още някоя от класа или расата си. Въпросът е, че не може да избере да стане вещ повече откъм utility или encounter типовете способности, а не виждам защо не, освен, че правилата казват "не може, това е положението".

Никой не ме кара да използвам механиката със забравянето, но самите правила са изградени така, че е добре да се използва. Защо да каствам Magic Missile за 1д4, като мога да кастна някое "старо" дейли за в пъти повече щета. И, най-вече, заради тая механика книгите се задръстват с ненужни пауъри.

А ти далеч не си забравил как се решават задачи с логаритми, позабравил си :). Също както сорсъръра, с малко преговор ще се сетиш доста бързо.
По въпроса за Вансианската система - мразим я, защото два кастъра в група от четири човека отнемаха 3/4 от обема на книгата с описанията на магиите си, 4/5 от времето в подготовка преди сесия, 5/6 от правенето на смислени неща по време на сесия и 6/7 от забавлението.
Това не е проблем със самата система, а с начина на използването и в дизайна. В по-ранните от 3-то издания magic user-ите са още по-кекави на ниски нива и имат още по-малко способности отначало. Само че тогава се е играело от 1-во ниво нагоре и целта на големите нагрухани типове е била да предпазват хилавия магьосник, докато може да достигне пълния си потенциал, което е било така с идеята да има равновесие в разнообразието. Проблемът става, когато развитието на бойците е аритметична, а на magic user-ите е геометрична, като след едно определено ниво вторите започват да получават огромно количество изключително ефективни способности, докато бойците взимат плюсчета към показателите и някое друго магическо оръжие/броня, което не им помага особено. Обаче го има и момента със съществата със 95% magic resistance, които могат да бъдат наранени само от +3 или по-силни оръжия, поради планарното им разположение, където няколко атаки с d8 само доста по-полезни от магия, която действа само при 20 на d20.
Абе на кое викате Вансианска? На това от 3.0/3.5, заради което 70% от съдържанието на PHB беше в описание на магии, някои от които дълги по 5 килобайта, и дето можеше да знам 200 магии, обаче всеки ден можех да "подготвям" само 10 от тях, защото... така? Ако това е Вансианска имам два въпроса - 1) как може да не е очевидно защо я мразя и 2) защо й викате Вансианска?
Името на системата идва от Jack Vance, чиято поредица Dying Earth използва магическа система, която е вдъхновила тази на D&D от първо до 3-то издание, т.е. със "запомняне". А това, че голяма част от PHB е заета от arcane и divine магии е за сметка на това, че този материал се използва от всички магьосници и индивиди със свръхестествени способности; и PC-та и NPC-та. От 200 магии (трудно, впрочем, ще станат чак 200) в spellbook-a се wizard-a може да приготви колкото заклинания може да овладее, което зависи от нивото му.
Мисля, че е просто оплакване от структурата на начина, по който е изградена системата. 4е има едно голямо червено БАЛАНС написано навсякъде. Затова всички класове ползват една и съща структура и сходни паури. 3.5 си имаше много проблеми, но както и преди съм казвал беше много по flavorful.
True that. За мен флейвъра е по-важен от баланса, въпреки че и него не е лошо да ги има до някъде, но баланс за сметка на флейвъра и разнообразието... nope.
Едни от класовете ползваха сходни пауъри, а другите не ползваха нищо. Предполагам, че когато нещо tastes like shit - има неоспорим flavour.
Единственото свястно и good-flavoured нещо в 3.5E беше Tome of Battle.
Класовете в 4Е нямат една и съща структура.
Викат и Вансианска, защото те кара да се хвърлиш от някой мост, но искат да са политически коректни. Иначе щяха да и викат Янсианска.
Това, което за теб е шит, за мен е десерт :dunno: . И обратно.

За ТоB не мога да коментирам, до колкото знам въвежда прототипа на martial power-ите във 3.5.

Класовете в 4Е нямат идентична структура, особено по-късните, но структурата им е дотам сходна и разчитаща повече на power-и, отколкото на class feature-и, че става хомогенизирана каша от безинтересност.
ЗА AEDU системата - в основата си тя е приемлива. Нейните недостатъци са, че изключително много лимитира действията на героя ти. Самата система не насърчава разнообразни комбат маневри и импровизации. Искаш да спънеш някой? Имаш ли сила която го прави? Не? Еми... не можеш.
Горе-долу съм съгласен. Импровизация може да има, на прословутата страница 42 в DMG е описано как. Но power механиката по никакъв начин не я окуражава. Някъде го бях чел изразено по следния начин: "Power-ите са като копчета, които натискаш, за да спечелиш битката. Кой би тръгнал да търси невидимите копчета?" и е доста точно. Правилата казват за martial способностите: тази техника се заучава чрез този пауър; само този клас може да го научи и този пауър не начина за изпълняване на тази маневра. При по-ранни издания способностите на класовете се използват по градивен начин за справяне с предизвикателствата, докато при 4E са като икони на някой hotbar, барабар със cooldown-ите. Цък-цък-цък.
Заключение: 4Е има слаби страни, 3Е има доста повече такива.
Пак, и двете системи имат недостатъци, но за мен тези на 4Е са повече и по-неприятни, за разлика от останалите, които не ми правят особено впечатление.

Този пост стана :lol: ... ако някой го прочете, евала.
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Ч

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 1:37 pm

Тодоре, wall of text approaching. Затисни си очите с ръце и пищи, тичайки в кръг or else!

На Азмодейл:

И в 3Е и в exalted също няма никакви насоки за това. Герой 15то ниво е способен с inherent бонуси, които са част от системата и ги използваш освен ако не си търсиш оправдание да мрънкаш, че ги няма.
Не виждам разлика между това да импровизираш нещо за което има power, който ти нямаш и да стънтнеш нещо за което има charm, който ти нямаш. Ти очевидно виждаш. Интересно ми е каква е тази разлика, защото от хейта не става ясно.
За спъването си има правила. Ако дадеш "2d10 damage" на играч, който спъне без power тичащ по калдъръм противник и не дадеш "2d10+Wis" и proficiency bonus to attack на играч, който спъне със power който прави +wis damage и спъва, то проблемът не е в системата, а в това, че умишлено/неумишлено се правиш на тъп/си тъп.
Като решаваш, колко демидж ще направи, ако искаш да решиш, а не да хейтиш, че няма правила които ти помагат да решиш - виждаш че falling damage-a е 1d10 за 10 feet-a падане, ако противника е медиум - той е около 5 feet-a и ако падне ще си удари главата от толкова. Да кажем 1d6 damage, като ако има тренирана акробатика, противникът може да хвърли acrobatics check и да намали щетата с резултата.
Достатъчно да убиеш миниън и недостатъчно за друг противника да почувства нещо повече от това, че е prone. Да, нормалните противници не умират като им протегнеш крак. Мисля, че бъркаш спъването със save-or-die от 3Е.

Деградира до 3.5е срещу 4 сравнения, защото така хейта е по-интересен. Предполагам не очакваш това да е образователна и ползотворна дискусия, която ще убеди някого в нещо... Nigga please... this is the internet, what do you expect?

For the sace of bonus points throwgh straw man arguments:
Обезоръжаване - Exorcism of Steel
Превърнат варварин - Hellsword Blessing и Варварин
Огнени инферна бабу-биба - Desert Wind Rage + interacting with the environment + CGI

На Батъл Мейдж:

Ти не си чел ToB и само "доколкото знаеш за нея". С теб вече няма да говоря или да си играя...
Освен това половината от аргументите ти бяха въпрос на личен вкус... в което няма нищо лошо, но не трябва да ни отклонява от хейта.
Другата половина бяха малоумни или поне на мен ми звучаха така.
3.5 Варварина рейджва ограничени пъти на ден, защото му свършва адреналина, 3.5 Монаха убива с удар веднъж на седмица, защото иска концентрация, 3.5 сорсъръра не забравя магиите си (само сменя една с друга като вдигне ниво и ра'и'ш ли не е ЗАБВАВИЛ първата, ами само не може да я ползва, 3.5 Друида се изтощава и 3.5 Роуга е на ниво с рефлексите си само веднъж на ден, ама в 4Е ЗАЩО ВАРВАРИНА РЕЙДЖВА ОГРАНИЧЕНИ ПЪТИ ДА ДЕН, МОНАХА СТЪНВА ХОРА ОГРАНИЧЕНИ ПЪТИ НА ДЕН, СОРСЪРЪРА ЗАБРАВЯ МАГИИ ПРИ ВДИГАНЕ НА НИВО, РОУГА ПОЛЗВА ДЕЙЛИ ПАУЪР ИЗИСКВАЩ СВРЪХЕСТЕСТВЕНИ РЕФЛЕКСИ САМО ВЕДНЪЖ НА НИВО... НЯКАКВО ДРУГО МРЪНКАНЕ ТМ. Я пак? НЕ ХАРЕСВАМ ЗЕЛЕНОТО, ЗАЩОТО ЗЕЛЕНОТО ПОВЕЧЕ МИ ХАРЕСВА ОТ СЪЩОТО ЗЕЛЕНО, А ЗЕЛЕНОТО Е ТЪПО!!!!!!!!!! Слабо... Поне да беше нахейтил healing surge системата в сравнение с "изхабявам 1,4 wand-a of cure light wounds" и всичко е наред".

Скучни сте ми, няма да се бодървам да цитирам неща като им отговарям.
Последна промяна от AngerNogar на ср фев 01, 2012 1:47 pm, променено общо 1 път.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 1:44 pm

Също (brought to you by Ways): 3/3.5Е - 21%, 4Е - 43%. Bite me!

[sblock]Изображение[/sblock]
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » ср фев 01, 2012 2:39 pm

За да дам 2д10 на единия и да дам еди какво си на другия трябва да ги знам тия пауъри какво правят, трябва да знам колко е инхъритед бонуса на това ниво, защото това има значение. В 3.5 си имаше механика за спъване и даже още я помня понеже беше проста и интуитивна. В екзалтед ще ти дам стънт бонус -> моутчета, така, че дори и да не съм преценил какво точно срещу какво точно трябва да хвърлиш пак си на далавера. Примерите ти за единични пауъри, които трябва да имаш за да направиш нещо оусъм само затвърждават моята позиция, че пауър системата те загражда с невидими стени. Да не говорим, че
той е около 5 feet-a и ако падне ще си удари главата от толкова. Да кажем 1d6 damage, като ако има тренирана акробатика, противникът може да хвърли acrobatics check и да намали щетата с резултата.
прави спъването безмислено. Значи МОЖЕ БИ ще го спънеш и МОЖЕ БИ ще направиш 1-2 демидж. За повечето хора просто е по-полезно и по-просто да кажат Sly Flourish, уцелвам на 4 и правя 1d4+3+5+2d8+12 демидж. За да предприемеш нещо out of the box трябва да има някаква полза от това нещо. В 3.5 изправянето поне предизвикваше АоО. Интеракцията с енвиронмънта е счупена в това, че обикновено силите са по-лесен, прост и сигурен начин да постигнеш целите си. Защо да хвърлиш прах в очите на врага, след като най-вероятно ще пропуснеш и водещия ще речи, че blindness е твърде груб къндишън след като можеш да ползваш Disheartening Strike примерно. А всички контрол/флейвърд сили с Forced Movement изискват Hazards на бойното поле, което е почти толкова нагласено колкото скил челинджите as written. Ходите си из горящия и бомбардиран град и ХОП, спасявате невестулка от улук... Controler с тези сили и без такива неща е по-скучен механично дори от 3.5 паднал паладин :). А на въпроса как се спъва Желатинов Куб Чефи знае отговора - хваща коричка :D
Също (brought to you by Ways): 3/3.5Е - 21%, 4Е - 43%. Bite me!
Всъщност 3.5 + Pathfinder(3.5) взимат 11 вота, докато Д§Д 4е взимат само 10 :)

Потребителски аватар
Battle_Mage
Мнения: 897
Регистриран: вт сеп 27, 2005 12:49 pm
Местоположение: Търговище

Re: Ч

Мнение от Battle_Mage » ср фев 01, 2012 3:29 pm

AngerNogar написа:На Батъл Мейдж:

Ти не си чел ToB и само "доколкото знаеш за нея". С теб вече няма да говоря или да си играя...
Освен това половината от аргументите ти бяха въпрос на личен вкус... в което няма нищо лошо, но не трябва да ни отклонява от хейта.
Другата половина бяха малоумни или поне на мен ми звучаха така.
3.5 Варварина рейджва ограничени пъти на ден, защото му свършва адреналина, 3.5 Монаха убива с удар веднъж на седмица, защото иска концентрация, 3.5 сорсъръра не забравя магиите си (само сменя една с друга като вдигне ниво и ра'и'ш ли не е ЗАБВАВИЛ първата, ами само не може да я ползва, 3.5 Друида се изтощава и 3.5 Роуга е на ниво с рефлексите си само веднъж на ден, ама в 4Е ЗАЩО ВАРВАРИНА РЕЙДЖВА ОГРАНИЧЕНИ ПЪТИ ДА ДЕН, МОНАХА СТЪНВА ХОРА ОГРАНИЧЕНИ ПЪТИ НА ДЕН, СОРСЪРЪРА ЗАБРАВЯ МАГИИ ПРИ ВДИГАНЕ НА НИВО, РОУГА ПОЛЗВА ДЕЙЛИ ПАУЪР ИЗИСКВАЩ СВРЪХЕСТЕСТВЕНИ РЕФЛЕКСИ САМО ВЕДНЪЖ НА НИВО... НЯКАКВО ДРУГО МРЪНКАНЕ ТМ. Я пак? НЕ ХАРЕСВАМ ЗЕЛЕНОТО, ЗАЩОТО ЗЕЛЕНОТО ПОВЕЧЕ МИ ХАРЕСВА ОТ СЪЩОТО ЗЕЛЕНО, А ЗЕЛЕНОТО Е ТЪПО!!!!!!!!!! Слабо... Поне да беше нахейтил healing surge системата в сравнение с "изхабявам 1,4 wand-a of cure light wounds" и всичко е наред".

Скучни сте ми, няма да се бодървам да цитирам неща като им отговарям.
За 4Е варварина въобще не съм говорил и всъщност има смисъл в дейли рейджовете му, но encounter способностите му са също толкова безумно нелогични като останалите.

Монаха по същия начин като в 3Е може да се обясни ограничението на отделните използвания на способностите през определен период от време, но 3Е варианта ми допада повече, понеже не е стриктно 1 път на Х период от време и толкова, повече не може, а с усъвършенстването на персонажа може да се увеличи броят използвания на ден.

"Забравянето" при сорсъръра (което не е точно забравяне, а "изваждане от активна употреба", което не му позволява да използва всички заклинания, които е знаел) не включва факта, че не може да използва повече от един път в оказания период encounter или daily магия... защо, да го вземат мътните, не мога два хода подред да използвам encounter магията Dancing Lightning, вместо само един път и след това да се наложи друга encounter магия, за да поолуча сходна ефективност?

Въпросната способност на 3Е роуга се използва при необичайни обстоятелства - потенциална смърт - които биха могли да обяснят по-нататъшната невъзможност за използване преди по-дълга почивка на такъв подвиг. В 4Е за щяло и нещяло, като болшинството дори са нападателни способности се оказва, че не могат да се използват повече от един път.

"ЗЕЛЕНОТО Е ЗЕЛЕНО И ЧЕРВЕНОТО Е ЗЕЛЕНО, ЗАЩО ХЕЙТИШ ЧЕРВЕНОТО, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ Е ЗЕЛЕНО?!?!"

А healing surge-овете са що-годе прилична механика предвид абстрактната същност на hit point-овете. Останалата част от системата за възстановяване на жизнени и бойни ресурси вече е друг въпрос; и там има доста за хейтване, както и за други 4Е системи.
Всъщност 3.5 + Pathfinder(3.5) взимат 11 вота, докато Д§Д 4е взимат само 10 :)
Пропусна да добавиш "Suck it!" ;).
He set foot, as was ever his wont, upon a field drenched with the lives of men. And lo! as he drew his steel and wove his spell a horn was sounded and a shout taken up:

'The mage is come to do battle!'

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » ср фев 01, 2012 3:44 pm

Battle_Mage написа:Името на системата идва от Jack Vance, чиято поредица Dying Earth използва магическа система, която е вдъхновила тази на D&D от първо до 3-то издание, т.е. със "запомняне".
Ааа, така кажи, това обяснява защо я мразя. Тя е морално остаряло колкото си иска. Time to move on, people!
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 3:51 pm

Азмодейл: Мързи ме да мисля, по-лесно е да хейтя. Допреди малко хейтеше, че няма правила, сега хейтиш, че трябва да ги знаеш. Right...
Спъването е смислено с това, че като успешно спънеш някой и той пада. Не е смислено с това че lololol, подложих крак, той си пое 86d10 damage и умря, това е почти толкова яко, колкото 3.5 wizard-а ми с който избивам комплекси. В 3.5 НЯМА ПОЛЗА ДА СПЪНЕШ НЯКОЙ с проста и интуитивна механика, когато можеш да му забиеш you-can't-save-so-you-die-trololol магия. Hate for the sake of hatin' again.
Ама, че си глупава, Едит - желатиновия куб се спъва като го обърнеш на обратно и му объркаш вестиКУБарния апарат очевидно. Точно толкова измислено е, колкото и "удрям го с длан и той вибрира шест дена и четири часа, след което умира".

С Батъл мейдж не говоря, защото пак повтаря същото и ОЩЕ НЕ Е ПРОЧЕЛ ToB, ЗНАМ ГО НЕГО.

Тия които са гласували за Pathfinder очевидно вече са признали, че 3.5E е малоумно. Не знам защо ги обиждате, като ги слагате при 3.5Е феновете. Pathfinder всъщност е една доста добра ревизия където голяма част от безумията на 3.5Е са махнати.

5+6>10, следователно 5>10. Еми... На фона на други логически заключения, които прочетох днес това е доста добро по един странен свой начин, така че ще го приема. Може да го вкараме в учебник Algebra for Dummies. Вече не се чувстввам толкова зле заради логаритмите.

[sblock]Изображение[/sblock]
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Azmodael » ср фев 01, 2012 4:47 pm

Ангера - тролл нумеро уно.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от CTAHuMuP » ср фев 01, 2012 4:55 pm

Ами айде натролете го и вие де, кво изслабяхте.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Morbeo
Мнения: 508
Регистриран: съб сеп 28, 2002 1:37 am
Местоположение: Jiānghú, the Wuxia paradise
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от Morbeo » ср фев 01, 2012 5:02 pm

Аз на Пешо не му разбирам много мненията, но съм сигурен че никой не се е утрепал да го спира да си направи един house rule за спъване, като е толкова влюбен в него.
OMGTRIP
TRIP: STANDARD ACTION
[list][*]Target: You can trip a target adjecent to you that is smaller than you, the same size category as you, or one category larger than you.
[*]Strength or Dexterity Attack: Make a Strength or Dexterity attack vs Fortitude defense. Do not add any modifiers for the weapon you use.
Hit: The target falls prone.[/list]
DONE
А ако не ти харесва си направи друго.

Аз харесвам нещата да са прости (Миро е прост, харесвам го). Или по-точно казано опростени. Не намирам смисъл нещата да са сложни just for the sake of сложност. В 4тото издание е като да избираш от един гараж автомобили - всеки има някакъв пиниз, кирия, а у, ама всичките карат на бензин. Като сменяш колите не трябва да се учиш наново как се сменят скорости и чики рики. В 3тото издание избираш межди камион, зебра и динена кора. Не, мерси.
МИКИ МАУС НА ТРИ МОРЕТА

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Dungeons&Dragons 5th Edition in development!

Мнение от AngerNogar » ср фев 01, 2012 5:37 pm

Миро не е прост, умен е (според последни проучвания). Тодор е простия. Аз ги харесвам и двамата.
Предлагам ways да направи анкета с картинки за най-прост с опции:
а) Миро
б) Тодор
в) Гъбена чорба

Като 3ма гласувам за Миро (Аз, Мо и Тодор*), 5ма гласуват за Тодор (Миро и 4те му проксита) и всички останали които не знаят къде се намират (Azmodael, Battle_Mage, Jack Vance) гласуват за гъбената чорба - ще знаем че Миро е най-прост, защото 3+3>5.

п.с: Всички прилики с реални и измислени гъбени чорби са напълно случайни.

п.с.с: Трололол и обратно.

* последния от тримата защото е прочел анкетата до първото кръгче в което може да се кликне, за да стане кръгче с точка, а не защото има мнение по-въпроса.
Последна промяна от AngerNogar на ср фев 01, 2012 5:42 pm, променено общо 1 път.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Отговори

Върни се в “Настолни Ролеви Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта