Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

[D&D 3.5] Въпроси и отговори

Какво са ролевите игри? Как се играе? Как се играе добре? Как се води добре? Защо се прави така, а не иначе? И какво мислите за... Ето само част от въпросите, които рано или късно сполетяват всеки ролеви фен. Тук е мястото за всякакви ролеви теми, били те обвързани с конкретна система или не.
Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 9:25 am

Здравей!

Първо да благодаря за отзивчивостта и бързината на отговора.
За магьосника - лъка е част от неговото минало, част от него самия. Не знам как точно ще си стои с него през нивата, без да стане безполезен, но ще закърпя нещо.
Идеята ми беше, че като е толкова обвързан с него, да може да го ползва да наказва враговете си, а не просто да стреля с него или просто да изрича заклинания - но като не може, не може - това да ми е проблема :) .

Още веднъж благодаря за насоките и препоръките!

Поздрави!

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » пет авг 28, 2009 9:48 am

Flavour-ни го, ако водещия ти разреши. Не ти е нужна реална механика за да го направиш така. Ако водещия няма против, кажи че когато изричаш заклинанието fireball, стреляш с лъка и стрелата избухва в магически пламъци. Не използваш механиките на лъка по никакъв начин, просто описанието на действието ти е такова. Щом целта ти е кинематографичност, нищо не те спира.
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 10:29 am

Ами Водещия ще съм аз :oops: , така че предполагам, няма да е проблем. Така описаната употреба много ми харесва - идеална е за целите, сложени пред този герой.
Благодаря много!

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » пет авг 28, 2009 10:35 am

Ъм, това ще е NPC? Ако имаш идеята да водиш герой с останалите играчи, трябва да опитам да те разубедя, идеята е лоша.
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 11:01 am

Подозирам, че е така, но засега групата, която мислим да се съберем (дай боже да стане най-накрая) е изградена от 3-ма играча и аз отделно. Само единия има опит с ролева игра, и то компютърна, отделно има слабост към лечителите и тежките брони, та мисля, че Cleric-а на групата е налице. Останалите двама почти на 100% ще са бойци в една или друга форма (Рейнджър е сред заподозрените). Идеята ми беше да добавя и аркейн заклинател, който да дава гъвкавост и да подкрепя героите, но никой от останалите няма желание и/или познание за това.
Отделно реших да му измисля история, та да не се срами пред останалите, които мислят своите вече две седмици :) .
Тъй като опита ми е никакъв - склонен съм да считам, че няма да се справя едновременно с водене на герой и водене на кампанията, и ако това е и твоето мнение - бих бил склонен да оттегля героя си, понеже първостепенната задача е една добре разказана история, която да увлече всички участници в нея.
Очаквам препоръката ти!
Поздрави!

Потребителски аватар
hameleona
Мнения: 1380
Регистриран: пет яну 30, 2004 11:09 am
Местоположение: В Замъка на Мечтите си.
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от hameleona » пет авг 28, 2009 12:43 pm

Ето един новак, който ще се задържи. Принце, взимай пример.

Айде аз да питам нещо Jager - в кой град сте? Може да има някой по-опитен тука по форумите, който да се навие да ви помогне.


И сега, за да съм по темата :P

Мейдж армор ми е любопитно, пречи ли на героя по някакъв начин? Или е наистина перфектния фулплейт?
Andras написа:...групите, състваени от сукубус-паладин, коболд-скаут, кентавър-кавалерист и кактус-чародей...

Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Yago » пет авг 28, 2009 1:12 pm

Игрането на собствен герой се счита за лошо, защото те разсейва от воденето и може да открадне славата на нормалните герои. За сметка на това няма нищо лошо в основната ти идея - някой който се мъкне с другарите, помага им и ги допълва - ако го изградиш внимателно, този НИП спокойно може да се превърне в любимец или "един от нас" за останалите герои - правя нещо подобно за почти всяка своя игра в един или друг момента и обичайно се увенчава с успех. Проблем(който аз имам) е когато подобни постоянни участници станат много - просто започват да ангажират твърде много от вниманието ти като Водещ и е трудно да си мислиш за характера на всеки от тях.
Като цяло е добре подобни допълнителни "герои" да са запомнящи се, но не твърде уникални, и да имат роля която е предимно второстепена - затова може би мистичен заклинател не е най-добрата идея - те имат тенденцията да са или безполезни или ужасяващи, понякога и двете едновременно. Помисли си по-добре за друид, който има голям но разхвърлян потенциал - трудно е да си безполезен друид, но предвид че наистина ужасните комбинации искат усилие и мислене като играч, може да оправдаеш това, че този НИП не решава всичките им проблеми. Същевременно има почти всички ценни способности на магьосник, без телепортация което всъщност е плюс за теб като Водещ(ако изобщо стигнете до тези нива).
ум колкото на замажан синигер

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 2:04 pm

hameleona написа:Ето един новак, който ще се задържи. Принце, взимай пример.

Айде аз да питам нещо Jager - в кой град сте? Може да има някой по-опитен тука по форумите, който да се навие да ви помогне.


И сега, за да съм по темата :P

Мейдж армор ми е любопитно, пречи ли на героя по някакъв начин? Или е наистина перфектния фулплейт?
От Варна съм, проблема е, че мнооого трудно успяваме да си напаснем свободните дни - засега сме аз, брат ми и двама мои много добри приятели и няма проблеми да си уговаряме срещи в последния момент или да ги отлагаме в инъче аналогична ситуация, но да ангажираме и още един човек, когото понякога да "разиграваме", било то и не по наше желание, ми се вижда не особено любезно спрямо последния.
Yago написа:Игрането на собствен герой се счита за лошо, защото те разсейва от воденето и може да открадне славата на нормалните герои. За сметка на това няма нищо лошо в основната ти идея - някой който се мъкне с другарите, помага им и ги допълва - ако го изградиш внимателно, този НИП спокойно може да се превърне в любимец или "един от нас" за останалите герои - правя нещо подобно за почти всяка своя игра в един или друг момента и обичайно се увенчава с успех. Проблем(който аз имам) е когато подобни постоянни участници станат много - просто започват да ангажират твърде много от вниманието ти като Водещ и е трудно да си мислиш за характера на всеки от тях.
Като цяло е добре подобни допълнителни "герои" да са запомнящи се, но не твърде уникални, и да имат роля която е предимно второстепена - затова може би мистичен заклинател не е най-добрата идея - те имат тенденцията да са или безполезни или ужасяващи, понякога и двете едновременно. Помисли си по-добре за друид, който има голям но разхвърлян потенциал - трудно е да си безполезен друид, но предвид че наистина ужасните комбинации искат усилие и мислене като играч, може да оправдаеш това, че този НИП не решава всичките им проблеми. Същевременно има почти всички ценни способности на магьосник, без телепортация което всъщност е плюс за теб като Водещ(ако изобщо стигнете до тези нива).
Тук точно описваш моите колебания по въпроса - осъзнах, че е достатъчно предизвикателство за мен да се опитам да водя игра и едновременно да водя герой, за да се опитвам да водя и още персонажи. Другото, което за мен е по-страшно, е да отклоня вниманието и фокуса от останалите герои - персонажа, който замислям, би трябвало да добави само няколко щриха, да допълва картината, а не да я рисува сам. Тъй като за мен е удоволствието да мисля и разгръщам историята, би било твърде алчно да искам да играя и пълнокръвен персонаж.
Между другото идеята ми беше точно да се откажа от брутално могъщите и попиляващи заклинания, въпреки, че сме твъъъърде далеч от тях - именно с цел битките да не станат фраг-феста на магьосника. Първоначално мислех да играя Илюзионист, но после историята, която измислих за героя пасна на елф+дълги лъкове (а елф-илюзионист никак не мога да си представя), та затова на него се спрях. Не че и при Илюзиите няма заклинания, с които да се гушнете за сбогом, но все пак... Идеята му е да "обработва" по-коравите противници, та останалите да могат да си позволят повече тактическа свобода и да експериментират с нови похвати, тъй като ще учат системата в движение...
Ако в един момент стане излишен - могат да се разделят, защо не и да бъдат предадени от него - един такъв враг би бил доста колоритен, смятам. Да не говорим, че ако загине в някоя особено усилна битка и врага успее да се измъкне - ето една интересна странична линия на вендета, по която може да тръгне групата.
Колкото до Друида - вече (почти) сигурно имаме Cleric, та не искам да имаме двама divine, когато не ни достигат arcane заклинатели.
Някакви подобни идеи ми се въртят в главата, но след като много от вас препоръчват да се внимава, ще уважа по-високия ви level в класа ДМ и ще помисля още веднъж над идеята да разиграя NPC.
Бих искал да отбележа, че с отворени обятия приемам всякакви съвети в произволна насока - от внимание към определени правила, до маниер на водене.
Високо ценя препоръките отправени към мен до момента и благодаря за които!

Поздрави!

Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Yago » пет авг 28, 2009 2:33 pm

Имай предвид че сме играл 6-годишна кампания(виж в съответната тема) без истински заклинатели, така че не се притеснявай от такива подробности. А ако ползваш и Spell Compendium, разликата между клирика и друида наистина блесва. Идеята на това да го препоръчам като клас е:
1)Тематиката лесно може да обясни НИП който не е в свои води сред обществото, не може да напътства играчите много, но може да има неспецифична гледна точка, която да е полезна понякога.
2)Класа е отличен за support - има поддържащи заклинания, призоваване, заклинания за щети и отслабване на противника.
2.1)Същевременно няма разрушителната сила на мистичен заклинател и му липсват неща като лесно достъпни и могъщи илюзии, прорицания и телепортации.
3) Виж 1). Такъв тип персонаж може да е полезен в специфични ситуации, но да е много зависим от тях в други, което ще обясни неговата или нейната второстепена роля.

Но недей да приемаш всичко което казвам - ти си знаеш своята ситуация най-добре, така че най-добре е сам да си решаваш. :D
ум колкото на замажан синигер

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 2:50 pm

Твърде убедителен беше, за да мисля други варианти. :D
И без това Друид и Рейнджър са ми любимците, така че няма да излъжа и ще кажа, че препоръката ти ми пада на сърце.
Остава да намеря Spell Compendium и нова история за НИП.
Благодаря!

Поздрави!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8801
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » пет авг 28, 2009 2:56 pm

Не задълбавай прекалено с тези НИП-ове. Не ги превръщай център на вниманието.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 3:33 pm

CONAN написа:Не задълбавай прекалено с тези НИП-ове. Не ги превръщай център на вниманието.
Ще положа усилия да го избегна. Просто смятам, че историята на всеки персонаж трябва да е встрани от клишето, за да може да се остави впечатление за пълнокръвна личност. Инъче ще си е просто бот, а това би навредило на духа на групата, мисля...
Далеч съм от мисълта да му мисля нещо героично, но не искам да е от типа: "... станал на 25 години и хванал гората, понеже Обад-Хай му се явил насън... "
По-скоро нещо от сорта, че е от голям град, който с годините все повече го задушава, все му се струва, че хората нарушават природния баланс по недопустим начин и тръгва да странства, търсейки това, което му липсва...
Нещо от сорта, предполагам...
Тъй като ще помагам на всеки от играчите да си шлайфне историята и да я напаснем с тази на останалите - ще се постарая да не е толкова детайлен или драматичен, като техните.

Но си прав - по-бледи краски и по-бегли щрихи. Ще имам едно наум.
Благодаря отново!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8801
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » пет авг 28, 2009 3:53 pm

Като ти прочетох поста, се сетих и друго нещо. Не е препоръчително да правиш всяко НПЦ уникално, с впечатляваща история, външен вид и поведение, начин на изразяване и т.н. Прави само ключовите такива, иначе света който изграждаш би бил нелогичен и нереалистичен.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 4:07 pm

О, само този, който ще е част от групата, ще е по-подробен; за останалите, които са част от света няма да има толкова време, най-малкото поради факта, че няма как да го отделя.
Бях чел една статия тук във форума, че е препоръчително някои от ключовите представители на света да са притежатели на характерни качества, черти, маниери - мисля, за всеки от тях да направя картонче с описание, да драсна с кой от останалите в какви отношения е, да сложа някоя фентъзи картинка на гърба, и когато играчите говорят с него - портрета му да е към играчите, а характерните му черти - към мен. Да могат лесно да отличават едно НИП от друг, а и малко индивидуализъм не вреди.
За самите персонажи също съм приготвил богат набор от картинки, да си изберат момчетата кой им пасва най-много, принтвам го цветно и да се гледат постоянно какви са хубави и силни, че само с Character Sheets пред себе си не знам доколко ще им дойде музата за вживяване в персонажа.
Т.е. намислил съм, ако приложа нещо към НИП, към играчите и персонажите им да се приложи същото правило в по-висока степен.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » нед авг 30, 2009 7:40 pm

Здравейте отново!

За пореден път имам нужда от помощ при тълкуването на правилата, и естествено, ето ме отново :) .

1. Първо имам неясноти около инициативата, ready action, delay - приемаме, че всеки рунд ще се хвърля за инициатива. Ако някой избере да подготви действие, то той доброволно приема да намали инициативата си с необходимата стойност, която да му позволи да действа преди набелязания обект. Дотук добре - а следващия рунд, след като са извършени всички подготвени действия, както и предизвикателите ги такива, имаме ли някакви специални модификатори за тези, които са решили да подготвят или забавят действие?
Т.е. - имаме ли наказания за това, че сме сменили реда на инициативата предния рунд? Имам някакво усещане, че съм чел за подобно нещо, но къде и какво точно - не помня. В ПХБ е указано, че за цялото сражение се приема новия инициативен ред, но това е само в случай, че се хвърля за инициатива само веднъж в началото на всека битка.

2. Какъв е смисълът на таланта (feat) Quick Draw? Написано е, че ако имам BAB+1 така или инъче вадя оръжие като free action като част от движение - какво точно значи това? Придвижвам се и едновременно с това изваждам оръжието?

3. В крайна сметка се оказва, че групата ми ще е от Рейнджър, Свещеник и последния персонаж се колебае между Thief и отново Рейнджър. Поразрових се за правила около Рейджъра и се оказа, че има и т. нар. Urban Ranger - има ли смисъл да им предлагам този нов подвид на Рейнджъра или не е балансиран според вас? На мен лично не ми се вижда толкова силен, но все пак далеч по-вероятно е вие да сте наясно с подводните камъни в такива променени класове, та предпочитам да попитам за вашето мнение.
Още един вариант на Рейнджъра видях, в Complete Champion - нарича се Champion of the Wild и разменя магиите, които може да прави Скиталеца, за бонус таланти през 4 нива.
Този вече признавам, че ми се видя доста силен, но тъй като играча, който е сигурен за героя си (Рейнджър), доста повече цени бойното умение, отколкото магията, та и този вариант много би му паснал - но да попитам - дебалансиран ли е героя, правен по този вариант на Рейнджъра?

4. Във връзка с избора на герои - моля, предложете пътища на развитие за героите. За Скитника, който ще развива боя с две оръжия, мисля да предложа Two Weapon Defence, Dodge, Mobility, Spring Attack, Improved Initiative, Iron Will, Cleave, Blind Fight - т.е. ще поставя пред вниманието на играча тези таланти, и да не гледа много встрани и да не взима някои, които не биха му били полезни по-нататък. На Свещеника мисля да предложа да следи за Improved Initiative, Combat Casting, Great Fortitude, Scribe Scroll, Brew Potion, Extend Spell.
Ако някой вижда по-удачни варианти, моля да сподели становището си, понеже всички играчи ще разчитат на мен да ги ориентирам в многообразието от таланти.

5. Възможна ли е следната тактика - ако в битка се наложи да се бяга и по-пъргавите Рейнджъри изпреварят Свещеника, то може ли да подготвят засада на идващите след тях преследвачи? Т.е. да завият зад някой ъгъл и да се спотаят зад някое дърво или статуя (зависи къде е действието) или в битка не може да се прави surprise след първия рунд?
Другото е, може ли бягащ персонаж да хвърли зад себе си caltrops и така да се опита да забави преследвача си?

6. Колко специфично е определянето на условие за активиране на подготвено действие? Може ли да се определи като "Ако Магьосник Х направи какво да е действие (кихне, мръдне, започне да изрича заклинание) и му пращам стрела в гърдите"? Или трябва изрично да определя действието - ако кихне - атакувам, ако се помръдне - стоя като гипсиран?

Благодаря предварително на всеки включил се с коментар, препоръка или критика!

Поздрави!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8801
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » нед авг 30, 2009 8:14 pm

Да почнем поред на номерата:
1. Първо имам неясноти около инициативата, ready action, delay - приемаме, че всеки рунд ще се хвърля за инициатива. Ако някой избере да подготви действие, то той доброволно приема да намали инициативата си с необходимата стойност, която да му позволи да действа преди набелязания обект. Дотук добре - а...
Ready-action не сменя реда ти в инициативата докато чакаш да се случи събитието за което си се подготвил. Когато това събитие настъпи, то инициативата ти се сменя с толкова, че да застанеш ПРЕДИ въпросното събитие. Ако си първи и подготвиш действие да застреляш заклинателя (шести) ако каства, то щом онзи започне да изрича магия, ставаш пети в инициативата и си изразходваш стандартното действие да го застреляш. Важно да се отбележи е, че при този вид действие, може да пропуснеш цял ход, тъй като това срещу което си подготвил действие може да не се случи.
Delay - пропускаш хода си и може да избереш кога да действаш по твой избор. Когато дилейваш, щом ти дойде реда имаш целия набор от действия за рунда, а не само стандартно, както при ready-action.
2. Какъв е смисълът на таланта (feat) Quick Draw? Написано е, че ако имам BAB+1 така или инъче вадя оръжие като free action като част от движение - какво точно значи това? Придвижвам се и едновременно с това изваждам оръжието?
То си е казано в описанието на умението. Без този талант ваденето на оръжие е move equivalent action, а ваденето на СКРИТО оръжие е стандартно действие. Щом разбереш разликата между move action и move-equivalent action, ще разбереш смисъла от тоя талант. За момента ми се струва че още ги бъркаш. :)
3. В крайна сметка се оказва, че групата ми ще е от Рейнджър, Свещеник и последния персонаж се колебае между Thief и отново Рейнджър. Поразрових се за правила около Рейджъра и се оказа, че има и т. нар. Urban Ranger - има ли смисъл да им предлагам този нов подвид на Рейнджъра или не е балансиран според вас?
Урбан рейнджъра ако не ме лъже паметта няма магии, което го поставя в доста неизгодна позиция спрямо стандартния рейнджър. Съветвам те за момента да се придържаш към кор класовете.
5. Възможна ли е следната тактика - ако в битка се наложи да се бяга и по-пъргавите Рейнджъри изпреварят Свещеника, то може ли да подготвят засада на идващите след тях преследвачи? Т.е. да завият зад някой ъгъл и да се спотаят зад някое дърво или статуя (зависи къде е действието) или в битка не може да се прави surprise след първия рунд?
Може да се постигне без проблем. Ако приемеш, че щом почнат да бягат combat encounter-а приключва, може да направиш малко разказване как бягат, и после щом приготвят засадата, да се мята нова инициатива за втори енкаунтър. Тогава ще има изненадване вече, както е по правилата.
6. Колко специфично е определянето на условие за активиране на подготвено действие?
Каквото се сетиш. Може да е много абстрактно, както и много конкретно. Само от теб зависи какво ще очертаеш като trigger.

Умишлено пропуснах 4, тъй като всеки да играе каквото му се играе. :D
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » нед авг 30, 2009 8:59 pm

Благодаря за бързата реакция и подробните разяснения!

Ще си позволя отново да се върна на Quick Draw - "If you have a base attack bonus of +1 or higher, you may draw a weapon as a free action combined with a regular move." - какво точно означава това? Ако не направя regular move, не мога да извадя оръжието като free action? Или нека го разбия така, както мисля, че е - без този талант и без БАБ+1, изваждането на оръжие консумира целия move action. Без този талант и с БАБ+1 ваденето на оръжие би могло да се изпълни като част от движение? Извинявам се, ако е прекалено глупаво, но просто това ми идва на ум към момента.

Инъче си много прав, като отбелязваш, че явно не правя разлика между move и move equivalent action - да разбирам, че това е в предизвикването на attack ot opportunity от regular move action-а? Поради недоглеждане досега приемах че между двете понятия има знак за еквивалентност, но явно бъркам със страшна сила.

Инъче Quick Draw има доста значима роля за всеки, който желае да използва метателни оръжия, както разбирам, както и значително улеснява ваденето на скрити оръжия, или поне не жертва толкова от бойните възможности на персонажа за остатъка от рунда.

Сега като погледнах за действията в битка, ми направи впечатление и друго - standart action. Ако имам БАБ +11/+6/+1 и реша да предприема Feint маневра (стандартно действие), то за рунда ми остава единствено да направя move action или move equivalent action. За да мога да се възползвам от остатъка от атаките си (full attack), специалната маневра, която изпълнявам, трябва да изисква "single melee/ranged attack" (Disarm например), надявам се правилно да разбирам - това бих искал да уточня, че ако и него бъркам... :ohmygod:

Отново искам да подчертая, че високо оценявам търпението, с което посрещате въпросите ми (несъмнено предъвквани многократно от всеки от вас), както и компетентността, с които им отговаряте!

Поздрави!

ChoChan
Кифла
Мнения: 2970
Регистриран: съб авг 24, 2002 5:43 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от ChoChan » нед авг 30, 2009 9:06 pm

Jager написа:Благодаря за бързата реакция и подробните разяснения!

Ще си позволя отново да се върна на Quick Draw - "If you have a base attack bonus of +1 or higher, you may draw a weapon as a free action combined with a regular move." - какво точно означава това? Ако не направя regular move, не мога да извадя оръжието като free action? Или нека го разбия така, както мисля, че е - без този талант и без БАБ+1, изваждането на оръжие консумира целия move action. Без този талант и с БАБ+1 ваденето на оръжие би могло да се изпълни като част от движение? Извинявам се, ако е прекалено глупаво, но просто това ми идва на ум към момента.
За да вземеш повечето фийтове има някакво изискване. Изискването за Quick Draw e base attack bonus[bab] +1. В 3.5, действията за 1 ход са 1 стандартно, 1 муув и колкото искаш free. Free action са викане, говорене, гледане и т.н. Ваденето на оръжието е move action.
Когато имаш Quick Draw значи, че докато си правиш Move action-а, може да извадиш оръжието, като free action, докато се придвижваш. Ако не мърдаш и просто си вадиш оръжието си е move action - но like и без това не се мърдаш, така че каква е разликата.Тоест, да, разбрал си си го правилно :Р
give me love so that I can kill...she's so unreal

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8801
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » нед авг 30, 2009 9:13 pm

Ще си позволя отново да се върна на Quick Draw - "If you have a base attack bonus of +1 or higher, you may draw a weapon as a free action combined with a regular move." - какво точно означава това? Ако не направя regular move, не мога да извадя оръжието като free action? Или нека го разбия така, както мисля, че е - без този талант и без БАБ+1, изваждането на оръжие консумира целия move action. Без този талант и с БАБ+1 ваденето на оръжие би могло да се изпълни като част от движение? Извинявам се, ако е прекалено глупаво, но просто това ми идва на ум към момента.

Инъче си много прав, като отбелязваш, че явно не правя разлика между move и move equivalent action - да разбирам, че това е в предизвикването на attack ot opportunity от regular move action-а? Поради недоглеждане досега приемах че между двете понятия има знак за еквивалентност, но явно бъркам със страшна сила.
Значи, много е просто. Принципно има два начина да вадиш оръжие без притежанието на Quick draw.
Първия е като move action, втория е по време на move action, стига да имаш ВАВ+1. Това ще рече, че ако започваш битката и не си с извадено оръжие, може да се придвижиш към противника си и да извадиш оръжието в процеса на придвижване. Ако не искаш да се движиш, може да го извадиш, но това ще ти изяде цялото move действие за хода.

Важното е да знаеш че имаш следните набори от действия в един рунд
1x standard (може да го замениш за move), 1x move (това е движение и не може да го заменяш за стандартно такова), 1x swift и колкото водещия ти сметне за разумно free actions.

MOVE EQUIVALENT означава, че това действие изразходва наличния ти move action.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » нед авг 30, 2009 10:04 pm

Благодаря и на двама ви!
Сега вече ми стана ясно (най-накрая успях :newidea: ).
Това ще са въпросите към днешна дата :) .

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » пон авг 31, 2009 11:58 am

Всъщност, Чо Чан не е права. Това което тя описва го имаш без фийта, с фийта печелиш възможност да си го извадиш без да се местиш, т.е например, ако имаш лък, влизаш в битка, вадиш го и правиш фул атака. Ако нямаш фийта, може да се придвижиш и да го извадиш, но тогава ти остава само стандартно действие за 1 атака.
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » вт сеп 01, 2009 8:11 pm

Здравейте!
Lord Vader написа:Всъщност, Чо Чан не е права. Това което тя описва го имаш без фийта, с фийта печелиш възможност да си го извадиш без да се местиш, т.е например, ако имаш лък, влизаш в битка, вадиш го и правиш фул атака. Ако нямаш фийта, може да се придвижиш и да го извадиш, но тогава ти остава само стандартно действие за 1 атака.
Ами всъщност аз така го и разбрах, така че ако дамата се е изразила неточно, то и аз съм я разбрал погрешно и в крайна сметка всичко си е дошло на мястото :) .

Следващия ми въпрос вече е задаван, но отговора не ми хареса, та ще си позволя отново да го поставя: ако имам Rogue с умение класово Trapfinding, то максималния ранг, който мога да имам в това умение е CL+3. Обаче ако имам 1-ниво Rogue/18-ниво Магьосник, то бих имал:
1. (1+3 за класово)+(18/2 за cross)=4+9=13, или
2. (1+3 класово)+(18 класово)=22? Т.е. ако за единия от класовете, които изграждат героя, умението е класово - то е класово за всичките му останали класове? Това не ми се вижда добре, затова се изкушавам да мисля че вариант 1 е правилния.

Благодаря предварително за помоща!

Поздрави!

EDIT: Всъщност намерих отговора на въпроса си в ПХБ 3.5 на страница 59 и за жалост, не е този, който си мислех за логичен.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 1268
Регистриран: вт апр 08, 2008 10:05 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от lowstef » ср сеп 02, 2009 10:04 am

То е класово за героя, но струва двойно, ако го взимаш със скил точките от друг клас. Щом ти се дават 36 скил точки за това - давай. Друг е въпроса за къв чеп вдигаш нива на уизард щом искаш да имаш умение Откриване на капани
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Yago » ср сеп 02, 2009 11:13 am

lowstef написа:То е класово за героя, но струва двойно, ако го взимаш със скил точките от друг клас. Щом ти се дават 36 скил точки за това - давай. Друг е въпроса за къв чеп вдигаш нива на уизард щом искаш да имаш умение Откриване на капани
Щото не е свикнал на странната логика на класовете и уменията в ДнД3? Като цяло има логика някакъв учен човек да е не задължително мишок, а примерно джентълмен-авантюрист и понеже е образован и умен, да може да саботира и разбира всякакви неща - от каруци до механични капани.

За такива неща могат да се ползват домашни правила, от типа на "всеки герой има 2 допълнителни класови умения, които да си избира свободно от всичко освен Use Magic Device".
ум колкото на замажан синигер

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » ср сеп 02, 2009 2:45 pm

lowstef написа:То е класово за героя, но струва двойно, ако го взимаш със скил точките от друг клас. Щом ти се дават 36 скил точки за това - давай. Друг е въпроса за къв чеп вдигаш нива на уизард щом искаш да имаш умение Откриване на капани
Здравей!

Това вече е друга бира - да струват двойно, явно това не съм разбрал. Аз останах с впечатление, че като класово умение си струва точка за ниво, но така е доста по-добре и доста по-смислено.
Магьосника и Разбойника ги дадох за пример, понеже Trapfinding е Rogue-класово, и произволно избрах мага, просто за да илюстрирам примера си.
Т.е. да обобщя - ако умението е класово за единия от класовете, то това умение може да се развие до CL на героя +3, но струва двойно, ако не е класово за всички класове на въпросния герой?
Т.е. ако използвам вече дадения Rogue1/Mage18 - Откриването на капани ми струва до 4-то ниво точно 4 точки (Rogue level+3) и оттам нагоре - х2.
Yago написа:
lowstef написа:То е класово за героя, но струва двойно, ако го взимаш със скил точките от друг клас. Щом ти се дават 36 скил точки за това - давай. Друг е въпроса за къв чеп вдигаш нива на уизард щом искаш да имаш умение Откриване на капани
Щото не е свикнал на странната логика на класовете и уменията в ДнД3? Като цяло има логика някакъв учен човек да е не задължително мишок, а примерно джентълмен-авантюрист и понеже е образован и умен, да може да саботира и разбира всякакви неща - от каруци до механични капани.

За такива неща могат да се ползват домашни правила, от типа на "всеки герой има 2 допълнителни класови умения, които да си избира свободно от всичко освен Use Magic Device".
Интересен съвет, би спомогнал много за напасването на героите към играчите.

Благодаря и на двама ви за мненията - всеки път с удоволствие чета съветите и напътствията на участниците в дискусията!

Поздрави!

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » вт сеп 08, 2009 9:03 am

Здравейте отново!

За пореден път имам въпроси, чиито отговори се надявам да получа тук.
Сега имам неясноти относно ездата и ездитните животни. Оставям настрани Паладина, чието животно се подобрява с неговите нива заедно - става въпрос какво се получава ако персонажа се развива като конен войн и си има нормален heavy warhorse - за 1-во ниво показателите на добичето са си ОК, но какво става по-нататък, примерно на 5-6-то ниво, където (ако не се подобрява) нр на животинката са доста мижави спрямо потенциала за щети на враговете.
Та накратко въпроса ми е - има ли начин да се подобряват бойните показатели на ездитните животни? Могат ли те да вдигат нива, да добавят атаки от висок БАБ, да добавят таланти (feats), да вдигат HD и saves и т.н.?

Предварително благодаря на всеки, който намери за удачно да отдели време и усилия и коментира въпроса!

Поздрави!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8801
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » вт сеп 08, 2009 10:27 am

Jager написа: Та накратко въпроса ми е - има ли начин да се подобряват бойните показатели на ездитните животни? Могат ли те да вдигат нива, да добавят атаки от висок БАБ, да добавят таланти (feats), да вдигат HD и saves и т.н.?
Има. Нарича се advancement на чудовищата, и е описано в Monster Maual-а. Всяко създание може да бъде подобрено при необходимост от водещия.

Намират се в Chapter 4: Improving Monsters, започва от страница 290
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » вт сеп 08, 2009 10:32 am

Благодаря за внесената яснота.
Ще разгледам внимателно посочения раздел.
Поздрави!

Потребителски аватар
kinjal
Мнения: 70
Регистриран: чет май 12, 2005 9:09 am
Местоположение: София

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от kinjal » нед окт 14, 2012 11:49 pm

Здравейте , съжалявам за форумния некрофизъм, но това което искам да попитам е за тази тема. Моля да ме извините

Търся един фийт, бедата е там, че не помня името му.Нито в коя книга съм го видял, би трябвало да е по 3,5 но може и да се лъжа и да е по 3,0 примерно, не знам.Търсил съм го къде ли не, но явно не достатъчно,затова реших да попитам и тук,ако някой все още помни и му се занимава ще съм благодарен ако ми успее да ми помгне с намирането на фийта.

Това което си спомням е че фийта, се отнася за "върколаци" и/или всички were- същества. отнася се по скоро за заразени а не родени с ликантропия, и третира зъбите и ноктите на тези същества като сребърни.

Благодаря за отделеното време.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от AngerNogar » пон окт 15, 2012 11:56 am

Silver Fang от Champions of Valor DnD 3.5.

Пак заповядай.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Отговори

Върни се в “Настолни Ролеви Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 1 гост