Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

[D&D 3.5] Въпроси и отговори

Какво са ролевите игри? Как се играе? Как се играе добре? Как се води добре? Защо се прави така, а не иначе? И какво мислите за... Ето само част от въпросите, които рано или късно сполетяват всеки ролеви фен. Тук е мястото за всякакви ролеви теми, били те обвързани с конкретна система или не.
Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Yago » съб апр 18, 2009 1:03 pm

Вероятно е просто ready to cast, тъй като не видях доказателства за противното(но не изключвам да има, предвид глупостите които понякога идват от support-а).
ум колкото на замажан синигер

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » съб апр 18, 2009 2:53 pm

Xelian написа:Когато правиш, Ready Action и искаш да направиш, магия, трябва ли да определиш магията когато сетваш Ready Action-а или можеш да направиш Ready Action със Cast a spell, когато стане това и това.
Няма проблем да подготвиш действия Cast a spell, стига времето за изричане на заклинанието да е стандартно действие. :wink:
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
Night Wanderer
Миниън на Авис
Мнения: 3008
Регистриран: нед юни 27, 2004 10:15 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Night Wanderer » съб апр 18, 2009 3:03 pm

Аз пък винаги съм си мислел, че трябва предварително да определиш коя магия ще изречеш. Най-малкото трябва да си приготвиш материалните компоненти и да извършиш вербалните и соматичните.

Ама може и да не съм бил прав сега като се замисля.
...ти си Индра И Брама си, и Шива,
и всичко, дето иде и дето си отива...

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » съб апр 18, 2009 3:09 pm

Night Wanderer написа:Аз пък винаги съм си мислел, че трябва предварително да определиш коя магия ще изречеш. Най-малкото трябва да си приготвиш материалните компоненти и да извършиш вербалните и соматичните.

Ама може и да не съм бил прав сега като се замисля.
Компонентите се "взимат" в процеса на изричане на заклинанието - жестове с ръце, магически думи, съставки. Разбира се, всички съставки трябва да са налични в pouch-а ти, а не да ги вадиш от раницата. :wink:
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

SteeleR
Мнения: 5
Регистриран: пон мар 30, 2009 12:25 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от SteeleR » чет апр 23, 2009 12:17 pm

Ето едно ново въпросче..

мисля да почвам с Монк.. съответно, за да не ми трябва да си купувам амулета от 150к в описанието на Unarmed Strike си пише, че е позволено да се касне Magic Fang или Magic Weapon, което ще си действа както си трябва (цитата е от srd-то, че нямам книга под ръка, но в книгата се споменават и 2те магии - "A monk’s unarmed strike is treated both as a manufactured weapon and a natural weapon for the purpose of spells and effects that enhance or improve either manufactured weapons or natural weapons. "). Та въпроса е това нещо да се направи с пърманенси.. Т.е. може ли някой уизърд да ми кастне пърманенси на магия, която ми е направена от дръг - т.е. директно кастната преди това от някой друид или пък от скрол/поушън или трябва и магията и перманенсито да се кастват от уизърда/сорсерката

Благодаря предварително :)

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » чет апр 23, 2009 12:33 pm

Та въпроса е това нещо да се направи с пърманенси.. Т.е. може ли някой уизърд да ми кастне пърманенси на магия, която ми е направена от дръг
Да. В таблиците в SRD ще видиш друидски заклинания, които може да се направят перманентни. Не е задължително този, който ще прави Permanency да е изрекъл и магията, която ще бъде обект на заклинанието.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
Ringman9
Мнения: 41
Регистриран: чет май 22, 2008 9:07 am
Местоположение: гр. Пловдив
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Ringman9 » чет апр 23, 2009 1:15 pm

А не е ли най-добре да изчакаш малко - по-точно до lvl 4, където получаваш Ki Strike (magic) и ударите ти с невъоръжена ръка/крак се третират като магически? Да перманентваш Magic weapon/Magic fang според мен си е малко изхвърляне.

Ringo
"I have an idea. It begins with 'S' and ends with 'litting their throats'."
Belkar Bitterleaf, OOTS

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » чет апр 23, 2009 2:27 pm

Лошото на перманенсито е, че се диспелва и ядеш дедовия. По-добре, разгледай правилата за създаване на магически предмети с перманентни ефекти или такива с активация. Ако си спомянм правилно (Станимир може да ме поправи ако грешка) монка който играх при него имаше айтем с активейшън енлардж пърсън, и струваше някаква напълно нормална сума пари, която можех да си позволя около 5-6 ниво.
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CTAHuMuP » чет апр 23, 2009 2:40 pm

Според мен ако типчето иска Перманенси на Меджик Фанг (не знам дали тва иска, щото не съм му чел поста, но по вашите отговори така съдя), то го иска не за да пробива ДР/меджик, а заради бонусите към атака и щети, които получава от това заклинание, така че Ринговия вариант не е вървежен.

Кофестия вариант също не е особено вървежен, понеже цената на тези предмети зависи от нивото на магията и от нивото на заклинателя, с което се създава предмета (или поне от нивото на заклинателя, не помня вече, понеже не играя 3.5) и докато Енлардж Пърсън е бъгава магия, която дори на 1во заклинателско ниво рути пичоци, то Магически Зъб не е такава, да не говорим, че момченцето щом има ресурси (не визирам само пари) за Перманенси, значи сигурно ще иска не прост Магически Зъб (който дава +1 бонус винаги), ами Голям Магически Зъб, който е високо ниво заклинание и според мен трябва да се направи ПОНЕ на 8мо заклинателско ниво, за да има някакъв бегъл смисъл от нея и въобще цената на предмет с постоянен такъв ефект (или с активираща дума, както беше Кофестия май) няма да е 2 бона, както беше този с Енлардж Пърсъна, а доста повече.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
Ringman9
Мнения: 41
Регистриран: чет май 22, 2008 9:07 am
Местоположение: гр. Пловдив
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Ringman9 » чет апр 23, 2009 3:00 pm

Незнам - за +1 атака и +1 щети не си заслужава да се хаби изобщо, да не говорим, че +1 не е чак толкова голям бонус и ако от него зависи дали ще удряш редовно или не, това фундаментално означава, че не си си измислил героя качествено и търсиш да го закърпиш и да го направиш, по някакъв начин, играем. Та това е моето мнение само де!
Хрумна ми, че съсвем спокойно може да направи престижен клас Кенсай и да си направи signature weapon ръцете - ще може да си ги ъпгрейдва, да се слагат и други ефекти и т.н. Идеята ми е, че ефекта е подобен като Перманенсито (ресурси и т.н.).

Ringo
"I have an idea. It begins with 'S' and ends with 'litting their throats'."
Belkar Bitterleaf, OOTS

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » чет апр 23, 2009 3:09 pm

Мда, и моя монк беше тръгнал натам. Номера става.
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CTAHuMuP » чет апр 23, 2009 3:12 pm

Да, да правиш обикновен Магически Зъб перманентен е доста безсмислено, но Голям Магически Зъб може да ти даде +5 атака и +5 щета (ако намериш 20то ниво друид де, за такива ресурси говорех) на цена от рода на 11-12 хиляди или нещо такова (тва е барабар с цената на Перманенсито и не съм сигурен за числото, щото съм го смятал от чист теоретичен интерес преди балдър години). Единственият проблем е Голям Диспел Меджик, но то се хвърля срещу заклинателското ниво на ефекта, в случая 20то, т.е. DC-то става 31 и не всеки заклинател може с лекота да го покори, да не говорим пък, че ако Монка принуди заклинателя да пуска Голям Диспел вместо да ги мачка с Дезинтегрейти пак си е свършил работата :)
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

SteeleR
Мнения: 5
Регистриран: пон мар 30, 2009 12:25 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от SteeleR » чет апр 23, 2009 3:40 pm

дам.. говоря за +5 фанг.. +1/2 наистина няма смисъл.. чак от +3-4-5 се появява някакъв такъв..

значи все пак става с поушън и кастнато перманенси след това, така ли ?

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CTAHuMuP » чет апр 23, 2009 3:59 pm

Става с поушън, но ще ти е по-лесно и евтино да намериш друид, който да ти кастне Голям Магически Зъб на 20то заклинателско ниво (след което имаш 20 часа да намериш пича, който ще ти бичне Перманенси) отколкото да намериш друид, който да ти свари колба с Голям Магически Зъб на 20то заклинателско ниво. Подобна колба би струвала 3000 жълтици, ако си я купиш, и друидът под въпрос трябва да има фийта Варене на Колби, докато просто да ти кастне заклинанието струва 600 жълтици и е нужно само да го подготви, не му трябват фийтове.

И за двете неща обаче ще ти трябва 20то ниво друид, който да има желанието да се занимава с подобни тривиални неща. Не знам как ще го обосновеш ролево, пожелавам ти успех. Освен това не забравяй, че когато някой NPC магьосник ти прави Перманенси се очаква ти да заплатиш XP компонента, който е 5 жълтици на точка опит или в нашия случай 7500 жълтици (значи не 11-12, ами 8-9 хиляди жълтици струва цялата работа).
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

SteeleR
Мнения: 5
Регистриран: пон мар 30, 2009 12:25 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от SteeleR » чет апр 23, 2009 4:03 pm

то това е лесното.. ДМто обаче ще ми направи живота ад ако искам да намеря 20то ниво Друид.. та ще ми е по-лесно някъде из черните пазари на градовете из които вилнеем да намеря поушън направо +4/5 :)

Благодаря за отговорите :)

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » чет апр 23, 2009 4:07 pm

Друг е въпроса, как се е появила отвара с заклинателско ниво 20 на черния пазар... Но да, далеч по-лесно може да се обясни отколкото намирането на епик друид.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CTAHuMuP » чет апр 23, 2009 4:12 pm

То отварата пак някой епик друид я е сварил поради някаква причина, не може просто да се пръкне от нищото, но за намирането на колбата някъде могат да се измислят много причини - от друид-евреин, правещ лесни пари с продажба на колби, до нормален друид, сварил колбата за да помпи с нея животното си, обаче я оставил нехайно на прозореца си, откъдето някой крадец си я е взел. Така че да, колба можеш да намериш и номерът ще стане, но пак зависи от разказвача ти разбира се, ако той реши, че е твърде малко вероятно 20то ниво друидите да варят колби, които после да продават или да губят (както бих направил аз) или ще сложи баснословна цена на такава колба, или директно ще ти каже, че няма такова чудо.

Пак казвам, да не забравиш да си платиш ХР компонента на Перманацията :)
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Zid
Мнения: 220
Регистриран: пет апр 18, 2003 11:40 am

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Zid » пет апр 24, 2009 4:01 pm

SteeleR, не се занимавай с глупости, а накарай магьосника ви да вземе Greater Mighty Wallop от Races of the Dragon.

Потребителски аватар
4uk4ata
Мнения: 1264
Регистриран: ср авг 13, 2008 3:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от 4uk4ata » пет апр 24, 2009 6:49 pm

Мда, тази магия беше уникална за монкове. Един познат май мислеше да прави Enlightened Fist само заради нея и shield с abjurant champion бонусите.
Жрец на всевишната и всемилостива Копърка. Нека се слави името й и множат чадата й, за радост и закрила на човешкия род.

Потребителски аватар
Lord Vader
Детерминиран Форумен Философ
Мнения: 1598
Регистриран: съб май 10, 2003 11:11 pm
Местоположение: Coruscant City
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Lord Vader » пет апр 24, 2009 7:11 pm

А какво прави тази магия?
Всички в парка,до един
друсаме и пием джин.

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Azmodael » съб апр 25, 2009 8:44 pm

Качва ти размера с МНОГО категории шо се касае за демидж на оръжието. Тази магия е в моя забранен списък :)

Потребителски аватар
ivanatora
Мнения: 278
Регистриран: пон юли 22, 2002 1:39 am
Местоположение: Пловдив || Стара Загора
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от ivanatora » ср апр 29, 2009 12:30 am

Фамилиар гарван на Sorc/Wiz има следния специалитет: A raven familiar can speak one language of its master’s choice as a supernatural ability.
Още от първо ниво на господаря си ли този фамилиар може да говори?
Защото когато господаря му стане пето ниво, фамилиара получава следното общо умение:
Speak with Master (Ex)

If the master is 5th level or higher, a familiar and the master can communicate verbally as if they were using a common language. Other creatures do not understand the communication without magical help.
Двете "говорения" имат ли нещо общо?

Потребителски аватар
Ringman9
Мнения: 41
Регистриран: чет май 22, 2008 9:07 am
Местоположение: гр. Пловдив
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Ringman9 » ср апр 29, 2009 9:00 am

Гарванът ти може да говори 1 език, от този на Sorc/Wiz нормално - тоест всички които говорят даденият език го разбират: ако гарванът говори Елфически, го разбират Елфи и всички други които знаят Елфически и т.н. Логично е, че героят ти също ще го разбира. От 1-ви lvl.

Странното е, че по принцип преди lvl 5 господарят и фамилиарът "комуникират" чрез Empathic Link умението. Чак на 5-ти могат да си "говорят". При това положение, двата начина на комуникация нямат общо.

Ringo
"I have an idea. It begins with 'S' and ends with 'litting their throats'."
Belkar Bitterleaf, OOTS

Потребителски аватар
Ways
Мнения: 3000
Регистриран: чет яну 24, 2002 6:51 pm

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Ways » ср апр 29, 2009 9:47 am

Също така едното е Ex, а другото Su.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » ср авг 26, 2009 1:19 pm

Здравейте!
Позволявам си да ъп-на темата и да ви върна обратно към D&D 3.5, надявайки се на съвети и препоръки!
1. Как се определя DC на отрова, която искам да приготвя - да кажем, че герой ще използва този коварен похват, когато съдбата го изправи срещу враг. Предполагам, също така, че се ползва Craft Alchemy за приготвянето на отрова?
2. Как се поставя капан от персонаж, а не от ДМ? Т.е. приемаме, че притежава всичко необходимо като материали - за поставяне и активиране хвърля ли се проверка и ако да - проверка на какво?
3. За финал малко тактика - ако имаме персонаж с голям щит, който ползва за Total cover (т.е. никакви атаки), а непосредствено зад него имаме втори персонаж със стрелково оръжие и Spring Attack, а противника разположен фронтално и на известно разстояние - можем ли да считаме, че стрелеца ще може да се изправя (move), атакува (standard) и отново да прикляка (move), като същевременно се възползва от бонусите, осигурени от Total cover?
Тази тактика е строго ситуационна, предполагам, че ако врага се премести, то и прикритието заминава, но все пак - възможно ли е?
Благодаря и се извинявам, ако някой от отговорите се съдържа на очевАдно място в основните книги и не съм го догледал!
Поздрави!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » ср авг 26, 2009 2:09 pm

Здравей, поста ти е на подходящото място и аз се радвам, че има хора които играят 3.5 все още. :)
Сега да отговорим на въпросите ти.
1. Как се определя DC на отрова, която искам да приготвя - да кажем, че герой ще използва този коварен похват, когато съдбата го изправи срещу враг. Предполагам, също така, че се ползва Craft Alchemy за приготвянето на отрова?
Като за начало може да приемеш, че трудността за приготвянето на една отрова е равна на трудността й, когато те отровят. Имението за приготвяне е Craft (poison). По-подробни правила за отровите има в Arms and Equipment guide. Там има таблица с още отрови, където има list-нати и DC-тата. Ако погледнеш таблицата, ще видиш че трудността за приготвяне е по-висока от тази за издържане на отровата. По правилото на палеца, закръгляй нагоре трудостта за приготвяне на отровата до най-близкото делимо на 5 (15,20,25,30)
2. Как се поставя капан от персонаж, а не от ДМ? Т.е. приемаме, че притежава всичко необходимо като материали - за поставяне и активиране хвърля ли се проверка и ако да - проверка на какво?
Няма мятане за поставяне на капана. Мятането е за неговото създаване, което може да го приемеш като поставяне на капана. Умението е Craft (trapmaking)
3. За финал малко тактика - ако имаме персонаж с голям щит, който ползва за Total cover (т.е. никакви атаки), а непосредствено зад него имаме втори персонаж със стрелково оръжие и Spring Attack, а противника разположен фронтално и на известно разстояние - можем ли да считаме, че стрелеца ще може да се изправя (move), атакува (standard) и отново да прикляка (move), като същевременно се възползва от бонусите, осигурени от Total cover?
Изправянето е move equivalent action. Фийтът Spring-attack работи когато извършваш move action, т.е. движиш се. Можеш да се мръднеш настарни 1-2 квадратчета, да стреляш и да се върнеш зад защитата (която няма да е total), но не и да се изправяш, стреляш и изправяш.
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » ср авг 26, 2009 2:29 pm

Благодаря за бързия и компетентен отговор!
Считам, че при настоящото ми ниво на познание, още доста пъти ще се допитвам до мненията ви :oops: .
Поздрави!

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8806
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от CONAN » ср авг 26, 2009 2:33 pm

Питай, не се притеснявай. :wink:
Ако имаш още въпроси, дай ги насам! :twisted:
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Jager
Мнения: 239
Регистриран: пон юли 10, 2006 5:10 pm
Местоположение: Варна

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Jager » пет авг 28, 2009 9:03 am

Здравейте отново!

Окуражен от любезната покана за следващи въпроси, ето ги и тях - тъй като имам концепция за герой елф или полуелф (все още не съм решил с човешко или елфическо общество е обвързано миналото му) магьосник, който да използва дълги лъкове - има ли някакви заклинания, които да могат да се комбинират със стрелбата с лък? Гледам че има rays, които изискват ranged touch и други заклинания, които изискват melee touch attack, но не мисля, че това е, което търся.
Също бих желал да подчертая, че не целя високи щети - по-скоро да стреля с магически усилени стрели е търсен кинематографичен ефект.
Аркейн Арчъра не ми върши работа, понеже е Престижен клас, а съм на светлинни години от тези нива и скоро не се очертава да стигна до тях.
Другия въпрос, който ме занимава е използването на камшик в битка - един от играчите, с които се очертава да играем, много харесва Индиана Джоунс и сто на сто би искал да направи нещо от сорта - разбрах, че има Престижен клас Lasher, но той никак не ми върши работа, понеже първо е по 3.0, после е Престижен (а ние сме 1-во ниво и за два месеца я качим някое, я не, поне така се очертава).
Отделно тук, във форума неведнъж се натъкнах на препоръка новите играчи да не ползват странични книги - това за мен означава, че трима нови играчи и нов Водещ не би трябвало да припарват до тях дори под страх от еднопосочно пътуване към Gehenna :D . Независимо от това, едно от специалните умения на горепосочения Престижен клас ми се струва, че много би допаднало на въпросния играч - именно умението на Lasher да ползва камшика като трета ръка, с която да взима предмети, да се захваща за разни трудно достъпни места и прочее.
Та въпроса е - има ли интересни умения за използване на камшик и смятате ли, че би било небалансирано ако посоченото умение се предложи на играча като feat? Ако да - какви биха били изискванията за придобиване? Също така - смятате ли, че е допустимо да се ползва Whip-dagger-а, оръжие, посочено във въпросната (Sword and Fist [3.0]) книга като допълнение към обикновенния камшик или допускате ли, че би нарушил баланса със своя 15-футов избираем обсег и 1д6 смъртоносна щета (без бонуси от Сила, освен ако няма Strength Rating)?
Осъзнавам, че още зелен се пробвам да добавям нещо към правилата и да правя изключения, но се надявам да не приемете това като powerplayer-щина - по-скоро бих се радвал да имам щастлив играч, който да води интересен персонаж с по-различни умения, без да е тотално безполезен при нормални обстоятелства.
Предварително благодаря за съветите!

Поздрави!

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: [D&D 3.5] Въпроси и отговори

Мнение от Azmodael » пет авг 28, 2009 9:16 am

Е то на първо ниво героите са една плюнка, магьосника не е магьосник а чираче :). Иначе ДнД е ужасно бедна на supplement-ващи заклинания. Ако си земеш някой от тези лъчи (rays), това на практика ще значи, че едната ръка пуска лъка и от нея се изстрелва въпросният лъч. Не виждам обаче защо просто не си купиш лъка и не се кефиш да си пуцаш с него. След като сте 1-во ниво и не се очаква да качвате бързо нови нива Магът с лък не е кой-знае колко по слаб от Рейнджъра с лък примерно. Най-много 2-3 атака и 2-3 щета по малко. Така и така имаш 3 заклинания на кръст, какво ще правиш като свършат?

Ако държиш да е стрелец ама не баш с лък мога да ти предложа една доста популярна серия магии - Lesser Ray of Fire/Acid/Force/Sound. Tова е лъч, който прави 1д8+1д8/2нива. Купуваш си за 750 една пръчица на 1-ви кастър левел и се зарибяваш като казваш примерно, че твоята пръчица не мята огнени лъчи, а огнени стрели ;) За овече подробности погледни в Complete Arcane или Spell Compendium. Има я принтирана и на двете места.

Това, че новите играчи не трябва да ползват странични книги не е Анатема. По-скоро е предпазна мярка за тяхно добро, много от новите книги вкарват нови механики и странни герои, които лесно могат да объркат новия играч и водещия. Ако мислиш, че си 100% наясно как точно работи клас Х, фийт У или предмет Z защо да не?

Отговори

Върни се в “Настолни Ролеви Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост