Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

Основни положения

D&D приключение
Заключена
Гост

Основни положения

Мнение от Гост » ср сеп 05, 2007 7:10 pm

1. Нивото ще е 2-3-то. Това прави героите ви по-добри от грубо 90% от масата, но дори и така в едно село от 100 души ще се намерят десетина от горе-долу поне ваше ниво. Във всеки град (четирицифрено или по-голямо население), както и в някои по-големи села (особено пък ако са в "опасна" област) има Стража или някаква подобна миро- и законоопазваща (и налагаща!) организация, която ако наистина поиска (а в по-големите градове няма нужда и особено да се напъва) ще се разправи с вашите герои. Един капитан 4-5 ниво плюс двама щатни заклинатели 3-4-то, половин дузина стражници 2-3-то и дузина-две селско/градско опълчение (при голяяяма нужда) 1-2-ро ще се намерят лесно. А както казах в големите градове дори и стандартния патрул ще се състои 2-4 стража с CR 3-4 и нагоре, а събирането на 3-4 такива патрула на едно място става за минути. Всичко това го пиша, за да сте наясно, че действията ви лесно могат да имат последици в произволно голям (от ваша гледна точка) размер.

2. Убийството на разумна твар (всеки представител на игрална раса, както и някои на не-игрални) е престъпление. Възможно е оправдаване, ако се сметне за самозащита, но при всички положения ще има процес. Насилието също е престъпление, макар и по-малко. Участието и особено предизвикването на побой се наказва с глоби и затвор в засега неизмислени от мен, но при всички положения неприятни за вас размери.

3. Когато на входа на кръчмата има табела "Оръжията се оставят на предвидената за целта поставка" и до входа отвътре има такава, то всяко влизане на повече от 2-3 крачки навътре без да оставите оръжията си ще доведе до голям брой кръвнишки погледи (отгоре на всичко подлатени с възможности, а не просто пиянски). Всеки опит на излизане да вземете чуждо оръжие ще доведе до внезапното възникване на желание да ви се пусне кръв от голям брой напълно способни на това индивиди. Същото дори в по-голяма стпене се отнася и когато табелата е на входа на града, а отстрани има будка на стражата и склад/гардероб за оръжия. Наличието на подобни съоръжения не е повод за параноя от ваша страна. Дори и да се случат някакви неприятности (което съвсем не е сигурно) те ще са съобразение да ги преодолеете без да използвате оръжия. Тук е добре да си спомните, че някои средства за нараняване (кинжал например) могат и да се крият, а на доста такива места няма и да ви претърсят дори. Впрочем, перото понякога е наистина по-могъщо от меча, а правилната думата постига много.

Засега толкова, идва и още
Последна промяна от Гост на чет сеп 06, 2007 12:48 am, променено общо 1 път.

Гост

Мнение от Гост » чет сеп 06, 2007 12:48 am

Ако някой тръгне да си прави героя по подробно да се ориентира към 2-ро ниво. По-лесно е да се вдигне едно ниво, ако видя, че се отива натам, отколкото да се реже от направен герой.

По същия начин, статистиките засега са точкокупуване с 28 точки или стандартния набор 15, 14, 13, 12, 10, 8 с правото да добавите още 2 точки както искате - на две места по една или на едно място и двете. Пътьом може и да ги вдигна, но не разчитайте на това.

Започвате с екипировка за 1000 жълтици.

Започвате с 500 опит над минимума за нивото, ако някой ще иска да си прави сам нещо. Но е добре да ми се обади първо.

Гост

Мнение от Гост » чет сеп 06, 2007 11:23 am

Generic fantasy == non-evil alignments
Даже се предпочита добрия уклон, но не е чак толкова фатално.

Гост

Мнение от Гост » чет сеп 06, 2007 10:59 pm

1. Позволява се при достатъчна аргументация леко заиграване с уменията. Един Боец с опоит като бияч по кръчми и бодигард на свободна практика и какво ли още не спокойно може да вземе Knowledge (Local) като калсово умение. Ако дълго време е служил в армията и е давал много наряди като часови, може да вземе Spot и Listen. И прочие, ако ме разбирате какво имам предвид. Позволява се един такъв бонус за всеки герой, отразяващ лични негови особености, различни от масовия представител на класа. Взето по такъв начин умение трябва да бъде с максимум ранкове поне до 3-4-5 ниво на героя, което вие тъй или иначе няма да подминете.

2. Позволявам (стандартното изискване за аргументация) смяната на базовия показател за определни умения в рамките на логичното (Слух и Зрение винаги ще зависят от Мъдрост, а да ползвате Блъф с Физика е меко казано странно). Това ще отразява по-характерния индивидуален стил на всеки. Например след дълъг опит с катерене, героя се научава да позлва отличната си ловкост (по-добра от силата, очевидно) за да може да се докопва до трудно достъпни издатинки, да се захваща дори за малки пукнатини и прочие, заменяйки Сила с Ловкост като определящ полазател за умението Катерене. По подбен начин се аргументира изпозлването на Сплашване със Сила, вместо с Чар, на на Дипломация с Интелект, вместо с Чар и подобни. Различните Професии могат да взимат почти всякакви Атрибути като базови (хамалина разчита на сила, а не на мъдрост и връзка с вселената, каквото ще да казва ПХБ), някои Craft-ове също може да ползват Сила или Ловкост. Изискванията ми в този случай са: максимум ранкове поне до 3-4-5 ниво (също като горе) и отиграване на съответния "индивидуален" стил (като ще сплашваш със сила, това значи да удряш по масата с грамадни юмруци, демонстративно да пукаш кокалчета и да вдигаш противника във въздуха за яката). Отново по една такава промяна на герой. Дадените примери съвсем не изчерпват възможностите.

Не е задължително да се ползват тези възможности, няма да има компенсация, ако не ги използвате (както няма компенсация, ако носите по-лека броня от позволената ви), а изпозлването "колкото да се възпозлвам" просто няма да позволявам.

Гост

Мнение от Гост » пет сеп 07, 2007 9:34 am

Правите, струвате, като започнем, постарайте се да се съберете в групата. Вместо да ми обяснявате колко точно си играете характера, като се сбивате с бъдещите си съотборници (а вие като играчи имате това метаигрово познание), по-добре се опитайте да "насилите" героя си, въпреки неговия иначе толкова "куул" характер, да се сближи с тези, които трябва. Гимли и Леголас в началото се заяждаха, ама накрая се сближиха, нали. Вместо повърхностно да казвате "мразя елфи, тиси елф, умри", кажете "ми не се кефя много на елфи, ти си елф, ама сега според обстоятелствата ще те потърпя, пък после ще се сближим и накрая може дори да ти плача на гроба".

Гост

Мнение от Гост » ср окт 17, 2007 4:41 pm

Можете да описвате само действия на героите си и несъществени реакции на не-игровите персонажи, Промяна в мястото и времето на действието е прерогатив на Водещия, както и всяка по-важна реакция на НИП-овете. Когато барда опише ръкоплясканията на тълпата и виковете "браво" - това е добре, няма аз да се занимавам с тези подробности. Но да напише как екзалтираната тълпа се влюбва в него, девойки скачат да го прегръщат, старици плачат от умилени, а към него летят жълтици... :roll: Надявам се няма нужда да обяснявам колко е грешно това.

Заключена

Върни се в “Играта на Чефиту”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост