Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

Faruuc Than (само за Миро)

Форумна игра в D&D света Eberron.
Отговори
Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Faruuc Than (само за Миро)

Мнение от CTAHuMuP » пон яну 21, 2008 11:20 am

Name: Faruuc Than
Gender: Male
Race: Hob Goblin, Humanoid (Goblinoid)
Class: Knight 1/Crusader 1
Alignment: Lawful Neutral

Str: 16 | +3
Dex: 13 | +1
Con: 18 | +4
Int: 12 | +1
Wis: 11 | +0
Cha: 14 | +2

HP: 24, BAB 2, Speed: 30 ft.
AC: 19 (6 armor, 1 dex, 2 shield), Touch: 11, Flat-Footed: 18
Fort: 6, Ref: 1, Will: 2
Resistances: +1 bonus on saves against mind affecting spells and effects.
Special Qualities: Darkvision 30ft, Hobgoblin Traits, Steely Resolve 5
Special Attacks: Furious Counterstrike, Knight's Challange 2/day - Fighting Challenge +1, Maneuvers and Stances

+6 Melee, Masterwork Cold Iron Longsword, 1d8+3/ 19-20x2
+6 Melee, Masterwork Mithril Greatsword, 2d6+4/ 19-20x2
+4 Range, Masterwork Composite [+3] Shortbow, 1d6+3/ 20x3

Dark brown hair, green eyes, tan skin

Speaks Common, Goblin, Gnoll

Skills:
+6 Diplomacy (4 ranks, +2 Cha)
+9 Intimidate (5 ranks, +2 Cha, +2 racial)
+5 Knowledge (history) (4 ranks, +1 Int)
+8 Ride (5 ranks, +1 Dex, +2 synergy)
+7 Handle Animal (5 ranks, +2 Cha)

Feats:
Devoted Bulwark (ToB p 29.)

Stances:
Martial Spirit

Maneуvers (IL 1):
Crusader’s Strike, Charging Minotaur, Douse the Flames, Vanguard Strike, Stone Bones.

Equipment:
Masterwork Banded Mail, Masterwork Cold Iron Longsword, Masterwork Composite Shortbow, 20 arrows, Backpack, Belt Pouch, Waterskin, 7 days Trail Rations, Silk Rope, 2 Vials of Cure Minor Wounds, Potion of Aid, Vial of Antitoxin, Oil of Silversheen, 135 gp, 7sp, 10 cp.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Мнение от CTAHuMuP » пон яну 21, 2008 4:17 pm

История и характер, бета варЯнт.

Фарук и по-големият му брат произхождат от заможно семейство земе- и робовладелци. Както се е очаквало от всички млади (полу)благородници по времето на юношеството им, и двамата са се записали доброволно да служат на младата и стараеща се с всички сили да направи първите си крачки нова държава на великия Харук. Постъпили в елитния за времето си църковно-военен орден, кланящ се на Дол Дорн. Докато брат му избрал по-религиозното поприще и избрал да стане жрец, Фарук си знаел, че има физическите дани да бъде войник и това и избрал.

По онова време воините от ордена били най-близкото, което гоблиноидите имали до паладини. Предвид ценностите на обществото им, темпларите на Дол Дорн не се противопоставяли на робството, не се борили за равноправие и правда, и не се свеняли да поизтезават някого, ако се налага, но стриктно следяли за изпълнението на закона в младата държава до степен на безмилостност спрямо тези, които го нарушават, защото великият Харук много добре знаел, че беззаконието най-лесно може да подкопае усилията му да обедини клановете. Също така със силата им, дадена от Дол Дорн, от тях се очаквало да бъдат офицерите и командирите, които да командват армиите на Даргуун на бойното поле и да повеждат ордите към победа.

Фарук бил дисциплиниран и издръжлив войник, който се превърнал в талантлив и умел офицер. Надарен със силно присъствие лесно успявал да впечатли подчинените си и да спечели лоялността и уважението им по един или друг начин. Първата му година на фронта била скучна, защото нападнатата от няколко страни Сайър едвам успявала да удържа ордите и взводът на Фарук без особени проблеми или загуби изпълнявал поставените му задачи. Тогава ръководителите на ордена решили, че не желаят да хабят повече таланта на Фарук в подобна непредизвикателна дейност и го призовали обратно, за да обучава новобранците. Бидейки един от харизматичните темплари, Фарук бил наистина подходящ за целта и се превърнал в много добър и ефективен учител. Неусетно минали няколко години, а сравнително спокойния живот далеч от границите му позволил да се задоми. По това време починал и баща му, което принудило брат му да се върне по родните места и да поеме наследството, като същевременно изпълнявал и ролята на жрец в родния им край.

На фронта се почувствала нужда от Фарук след десетина години успешна кариера като учител. Тогава той вече бил доста известен сред армията на Даргуун, отчасти защото съвсем немалък процент от успешните й офицери бил негово дело. Именно един негов ученик, вече подполковник, го призовал на фронта, защото стъпилата на краката си Сайър с новите си войници от метал започнали да дават сериозен отпор и дори да нахлуват в границите на Даргуун. Фарук приел заповедта със смесени чувства, защото кръвта му копнеела за действие от години насам, но от друга страна не искал да изоставя жена си и дечицата си. Все пак, когато отишъл на война, както е нормално за един дисциплиниран войник той изчистил съзнанието си от всякакви сантименталности и дал най-доброто от себе си и поверената му рота (междувременно се бил издигнал до капитан). Това не останало незабелязано и след още десетина години, след повече от 20 години активна служба, Фарук бил пенсиониран с почести, като на партито по случай пенсията му имало повече гости офицери, отколкото на последния бал в дома на великия Харук.

След това Фарук се оттеглил в семейното имение, където брат му го приел с топло гостоприемство, и започнал да води спокойния и мързелив живот на ветеран от войната. Добре осигурен и без нужда много-много да работи или да се напряга, той се отдал на почивка и постепенно се превърнал в леко започващ да затлъстява и пооплешивява чичко. Незабравен от многобройните си ученици, които често му идват на гости, Фарук е доволен от това, че най-после има време за семейството си и за хобитата си (езда, лов и историческата наука), и все по-рядко и по-рядко му се занимава с нещо различно, непознато или опасно.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Stances and Maneuvers

Мнение от AngerNogar » ср яну 23, 2008 10:46 am

MARTIAL SPIRIT | STANCE
MARTIAL SPIRIT
Devoted Spirit (Stance)
Level: 1
Initiation Action: 1 swift action
Range: Personal
Target: You
Duration: Stance

As you cleave through your foes, each ferocious attack you make lends vigor and strength to you and your allies.

While you are in this stance, you or an ally within 30 feet heals 2 points of damage each time you make a successful melee attack. This healing represents vigor, drive, and toughness you inspire in others. Your connection to the divine causes such inspiration to have a real, tangible effect on your allies' health.
Each time you hit an opponent in melee, you can choose a different recipient within range to receive this healing.
CRUSADER'S STRIKE | MANEUVER
CRUSADER'S STRIKE
Devoted Spirit (Strike)
Level: 1
Initiation Action: 1 standard action
Range: Melee attack
Target: One creature

Divine energy surrounds your weapon as you strike. This power washes over you as your weapon finds its mark, mending your wounds and giving you the strength to fight on.

As a part of initiating this strike, you must make a successful melee attack against an enemy whose alignment has at least one component different from yours. This foe must pose a threat to you and your allies in some direct, immediate way. If your attack hits, you or an ally within 10 feet of you heals 1d6 points of damage +1 point per initiator level (maximum +5).
VANGUARD STRIKE | MANEUVER
VANGUARD STRIKE
Devoted Spirit (Strike)
Level: 1
Initiation Action: 1 standard action
Range: Melee attack
Target: One creature

You batter aside your foes defenses with a vicious, overwhelming attack, leaving him vulnerable to your allies' blows.

As a part of this maneuver, you make a melee attack against an opponent you threaten. If this attack hits, all your allies gain a +4 bonus on ranged and melee attacks against the target until the start of your next turn.
CHARGING MINOTAUR | MANEUVER
CHARGING MINOTAUR
Stone Dragon (Strike)
Level: 1
Initiation Action: 1 full-round action
Range: Melee attack
Target: One creature

You charge your fow, blasting him with such power that he stumbles back.

As you roar across the battlefield, you position yourself to deliver a devastating charge attack. When you slam into an opponent, you crush him with concussive force and send him stumbling backward.
As part of this maneuver, you make a bull rush attack (PHB 154) as part of a charge. neither the movement, nor the bull rush attack provoke attacks of opportunity from your target. Resolve the bull rush attempt normally. If your Strength check exceeds the opponent's result, you deal bludgeoning damage equal to 2d6+your Str modifier in addition to pushing the target as normal. Assuming your Strength check is high enough, you can push your target back more than 5 feet (as normal for a bull rush, but without having to follow).
STONE BONES | MANEUVER
STONE BONES
Stone Dragon (Strike)
Level: 1
Initiation Action: 1 standard action
Range: Personal
Target: You
Duration: 1 round

You focus your energy to enhance your defenses, drawing on the power of your weapon's impact with a foe to toughen yourself against a counterattack.

The Stone Dragon tradition teaches its disciples to shrug off attacks through a combination of mental focus, pure toughness, an resilience. When you make a successful melee attack, you attune your mind and body to such an incredible extend that only the sharpest weapons can injure you. Lesser armaments cause mere bruises and minor cuts.
When you use this maneuver, you make a single melee attack. If this attack hits, you gain damage reduction 5/adamantine for 1 round.
DOUSE THE FLAMES | MANEUVER
DOUSE THE FLAMES
White Raven (Strike)
Level: 1
Initiation Action: 1 standard action
Range: Melee attack
Target: One creature
Duration: 1 round

You strike your enemy with a resounding blow, capturing his attention. As he turns to look, you let loose with a string of oaths, challenges, and taunts that force him to focus his attention on you.

As a White Raven adept, you are as much a tactician as you are a war leader. You learn to create openings for your allies to maximize the teamwork and esprit the corps you foster. You know that for a group to succeed, it must work together, and that individual glory must be set aside to that group can achieve victory.
As a part of this maneuver, you make a melee attack against a single target you threaten. If your attack hits, you deal normal damage, and the target can't make attacks of opportunity for 1 round against anyone else but you. The opponent still threatens its normal area; it simply cannot make attacks of opportunity. Until the beggining of his next turn, the opponent gets +1 morale bonus on all his attacks and damage rolls against you.
"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Self-righteous
Мнения: 8349
Регистриран: нед фев 17, 2002 8:33 pm
Местоположение: София Любим клас: Паладин Любим цитат: Аз мога

Мнение от CTAHuMuP » чет яну 24, 2008 11:22 am

Fighting Challenge
Fighting Challenge (Ex): As a swift action, you can issue a challenge against a single opponent. The target of this ability must have an Intelligence of 5 or higher, have a language of some sort, and have a CR greater than or equal to your character level minus 2. If it does not meet these requirements, a use of this ability is expended without effect.

If the target does meet the conditions given above, you gain a +1 morale bonus on Will saves and a +1 morale bonus on attack rolls and damage rolls against the target of this ability. You fight with renewed vigor and energy by placing your honor and reputation on the line. If your chosen foe reduces you to 0 or fewer hit points, you lose two uses of your knight's challenge ability for the day because of the blow to your ego and confidence from this defeat.

The effect of a fighting challenge lasts for a number of rounds equal to 5 + your Charisma bonus (if any).

If you are capable of issuing a knight's challenge more than once per day, you can use this ability more than once in a single encounter. If your first chosen foe is defeated or flees the area, you can issue a new challenge to a different foe. You cannot switch foes if your original target is still active.

At 7th level, the bonus you gain from this ability increases to +2. At 13th level, it rises to +3. At 19th level, it increases to +4.
Какво е това уклон, накъде клони и като клони, пада ли?
За разлика от отмъщението, наредбата е ястие, което се сервира най-добре горещо.

AngerNogar
Мнения: 1914
Регистриран: пон яну 14, 2002 12:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от AngerNogar » пет яну 25, 2008 9:01 am

"Fair? At what point in our negotiations did you convince yourself my goal was to be fair?"
- Vedalken Plotter

Отговори

Върни се в “Shattered Kingdoms”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост