Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

TES 5: Skyrim

Форум за компютърни и конзолни игри. За предпочитане е обсъждането на crpg, но нито едно заглавие няма да остане без нужното му внимание.
Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 12:22 am

Cor Angar написа:Това е много негативен анализ според мен.
Направо хейтърски, да си го кажем честно.

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 12:36 am

Сериозно ли е нужно да обяснявам?

Първо, тоталната липса на каквито и да е статистики и обяснения където и да е в играта за предмети и умения, е симптом точно на ограниченото пространство. Мога да ти гарантирам, че не съм единствения човек, който се е чудил какво точно му носи армор рейтинга или колко поражения прави вик Х. Две, прескачането на списъци добавя толкова безсмислен downtime, че направо ми става лошо - сигурно от 40 часа игра, 5 съм загубил само в това да търся определени предмети, да разчиствам по-тежки, да разпродавам, да раздавам на партньора и т.н. Не е нужно да отбелязвам, че това е глупаво и отново е продукт на яко конзолизиран интерфейс - ако играта беше направена като хората, щеше да си има едно хубаво спретнато инвентарче с иконки за предметите, категории, статистики, всичко. За щастие вече се прави мод за това. Трето, както казах преди, фейвърит системата е просто един тип инвентар. Ако сложиш много предмети, пак те връща в списъка. Ако сложиш малко предмети, със сигурност ще ти се наложи да пускаш инвентара. Факта, че половината дуал уилд лайна въобще не работят като хората, общо взето те принуждава да ползваш постоянно системата, съответно ядеш още downtime. Четири, навигирането между пърковете и факта, че не са се сетили да направят елементарен интерфейс с дървета и туултипове, говори за яко задръстеност - толкова елементарна концепция, още от дебило насам.

Всъщност, кво говоря. Дайте ми пример за нещо невярно или некоректно в оная картинка.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 12:39 am

Извинявай ама аз и на Балдур гейт не знаех какво прави Армор рейтинга и какво значи THAKO докато не прочетох някакви съвсем странични книжки.

не казвам че не е вярна - казвам че не ми пречи толкова колкото изкарват.

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 12:46 am

Пусни си диабло, погледни статистиките и там си пише - еди колко си АР ти дава еди колко си % шанс да блокираш/редуцираш дмг и т.н. Повече от 10 години от както съществува този толкова брилянтен и семпъл интерфейс, и кво им пречи на бет да го репликират?

Виж, тва че си конформист е друга тема. На мен интерфейса ми пречи, много при това. Ако други части от играта не ми харесваха толкова, щеше да ме откаже.

Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 1:34 am

Kaladris написа:На мен интерфейса ми пречи, много при това. Ако други части от играта не ми харесваха толкова, щеше да ме откаже.
Неадаптивен си, до степен на неадекватност, това е проблема в случая.

Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Yago » пет ное 25, 2011 10:19 am

Cor Angar написа:Продължавам да не мога да разбера как скалира играта предметите. Даде ми меча на Меридия много слаб - 35 щета и не мога да го изкова с подобряване. Боздугана на Молаг Бал ми го даде с 65 щета и направо оунвам с него.
Меча на Меридия е много слаб. Енчанта е полезен, но това е.
ум колкото на замажан синигер

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Azmodael » пет ное 25, 2011 11:11 am

Gungrave написа:
Kaladris написа:На мен интерфейса ми пречи, много при това. Ако други части от играта не ми харесваха толкова, щеше да ме откаже.
Неадаптивен си, до степен на неадекватност, това е проблема в случая.
Заради "адаптивни" хора интерфейсите ще са още по-тъпи и завбъдеще. Аз си реших проблема със скрипт за единия бутон на мишката, който с 1 натискане ми отваря инвентара и ми избира двата меча.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 11:21 am

Не, просто инвентара е мислен за двете гъбки и това го казвам като човек "гърчил" се на сто пъти по- неадекватния инвентар и интерфейс на Драгън Ейдж за конзола и пробвал Oblivion на PS3 където е някъкъв ужасен кошмар с навигацията в статистиките и инвентара.

99% съм убедел че Бетесда са били наясно с проблемите но нарочно не се променяли нищо в PC версията за да избегнат оплюване за различие на версиите което отнесе Драгън Ейдж.

Потребителски аватар
Yago
Мнения: 10448
Регистриран: вт дек 25, 2001 6:54 pm
Местоположение: София

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Yago » пет ное 25, 2011 11:32 am

Cor Angar написа:99% съм убедел че Бетесда са били наясно с проблемите но нарочно не се променяли нищо в PC версията за да избегнат оплюване за различие на версиите което отнесе Драгън Ейдж.
Не че ДА имаше по-добър интерфейс... всъщност подозирам че точно безумните опити за UI на Bioware във вече повече от 7 игри са притъпили възмущението, което трябва да изпитвам от интерфейса в Скайрим.
ум колкото на замажан синигер

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 11:42 am

То сега като се замисля и на класиките Фолаут 1 и 2 беше дори по-дървен интерфейса като всичките предмети бяха в един списък и на едно място.

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Azmodael » пет ное 25, 2011 11:43 am

Не знам какъв е проблема с интерфейса за Драгън Ейдж на конзолите, но на PC си беше средна работа. Нито могада го похваля, нито да го оплюя. Виж камерата... :angry:

Радо, фолаут е игра отпреди 12 години. Очаква се да има подобрение за това време.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 11:45 am

Дай пример за добър интерфейс който да не е Диабло с ограниченото място.

Потребителски аватар
Azmodael
Мнения: 2703
Регистриран: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Azmodael » пет ное 25, 2011 11:49 am

МЕ1 и 2, Готиците след 2 не бяха лоши, Star Wars серията беше с доста добър.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 11:55 am

МЕ1 и ME2
Безкрайния списък с гигантски шрифт е по- добър от сортираните списъци с малък шрифт?
МЕ2 нямаше предмети имаше по 5 умения на едно екранче. Там няма изобщо за какво да говорим.


Искаш да кажеш че това не е списък: (КОТОР)
http://hotjupiter7.files.wordpress.com/ ... %26h%3D149

Защото аз виждам точно списък ама вместо да е само надписа има и правоъгълниче около него да заема място и вместо да е на категории всичко е салата на едно място.

Относно Готик 3
http://www.mobygames.com/images/shots/l ... reen-s.jpg
Мънички квадратчета с иконки - няма имена , няма разделение няма нищо. За да разбереш кое какво е - скролираш наред всяко поотделно.

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 12:42 pm

Рофл, пробутват ми голф двойка и ми казват, че съм неадаптивен, понеже на пазара има един танкер с по-добри коли? Я се съвземете - тря си пълен бунак за да не виждаш проблемите, след като десетнайсе пъти бяха описани и да ми обясняваш как аз съм бил неадекватен. Да, играта е играема, откога това е индикация за "супер удобен, интуитивен и ползвателен" интерфейс? Ми, не, интерфейс, който те кара да минеш през 2 до 4 менюта за да прочетеш едно писмо, който те вкарва в безкрайни списъци, кара те да скачаш като кретен през звездички за да видиш нещо, което можеше елементарно да бъде описано с туултипове, и въпреки всичко ти дава почти комични описания на множество характеристики, не е нито удобен и интуитивен, нито ползвателен. Момци, приемете, че сте слабохарактерни конформисти и тва е.

А това с безкрайното даване на примери с тъпи игри е абсолютно безполезно, не знам какво се хабите - на тая игра интерфейса бил по-тъп, тъй че на скайрим очевидно е най-добрия; това ли трябва да е заключението? След като на пазара има примери с явно по-добър, бърз и описателен интерфейс, какво ми обясняваш как бил по-тъп на някви други тъпи конзолни игри, кво значение има това?

И отново, така и не видях конкретен аргумент срещу нещо от оная картинка.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 12:49 pm

След като на пазара има примери с явно по-добър, бърз и описателен интерфейс
Дай пример за добър интерфейс който да не е Диабло с ограниченото място.

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 1:15 pm

С каква цел? Аз нямам какво да доказвам.

Но аре: Torchlight, TQ, първия вечещ след последните подобрения, вампирите (и двата), FO някой ги спомена мисля, всички игри на Вогел (Avernum, Geneforge, Avadon), Echalon. Това ми дойде на ум за 1 минута, предполагам, че мога и за повече да се сетя.

Сега е твой ред.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 1:41 pm

WTF? Даваш за пример ъндъграунд заглавия, за крайни хардкор фенове и очакваш от мейнстрийм разработчик като Бетесда да им подражава.

Няма как да стане- като питам за сравнение имам предвид масови, скъпи и хайпнати заглавия, защото както се хули излиза че именно в сравнение с конкуренцията си на пазара е осран интерфейса на Скайрим, а на практика тя и конкуренцията е същата и реално Скайрим с нищо не е по зле от нея за да заслужава специално внимание.

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 2:06 pm

Не може да си сериозен.

Потребителски аватар
Cor Angar
Мнения: 2414
Регистриран: пет юли 18, 2008 11:14 pm
Местоположение: in the colony

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Cor Angar » пет ное 25, 2011 2:10 pm

Цитат на познат PC геймър играещ само РПГ-та от 96 година насам.
Като искам да скролва бързо, натискам надолу и то се засилва и скролва бързо. Изобщо не е вярно, че трябва 1 по 1 да скролвам през нещата. Също интерфейса си запомня къде си бил, освен, ако не излезеш от играта. Така че ако съм ровил из 4312414-вида колби/материали или каквото и да е, то помни къде съм бил и веднага ме пуска там. Или пък, ако съм бил на Active Effects менюто да следя за зарази, пак помни. И пак за секунда ме вкарва точно там. Къде пък точно клавиатурата е спичала? Аз за 70 часа как нито 1 път не ми е запекло нещо в интерфейса?
Специално за вас ще направя клип, който демонстрира колко всъщност си го бива интерфейса.
Сега чакам да пусне клипа за го пусна и аз :lol:

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 2:37 pm

Твоя човек очевидно е някакъв мега про геймър, след като ме разкри как не трябвало да се скролва едно по едно списъка. Имам предвид, аз точно това казах, нали? Нали?

О, не, чакай. Освен ако твоя пич няма някакви свръх човешки реакции и може моменталически да спре бързото скролване точно на предмета, който иска, значи не виждам как това е супер удобно. Всъщност, дори да можеше, пак нямаше да е по-удобно от елементарен грид базиран инвентар.

Това, че инвентара запомня къде си бил също не е от особена ползва, предвид това колко много скачаш между категориите, не виждам какво го хвали това, все едно оправдава всички други дефицити. Бтв, твоя пич шаутове и магии не ползва ли? Щото, доколкото схващам, явно не мърда от таба за активните ефекти, понеже е много удобен и т.н.

Т'ва със спичането на клавиатурата пак е няква фантазия, погледнах си тука мненията, не виждам къде точно съм го казал това, може би някой друг го е казал.

Все още чакам конструктивна критика на оная картинка. Ще я направиш ли, или да спра да ти отговарям по тая тема вече?

Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 2:48 pm

Спичането е неизключен аутосейв в инвентара.
Елементарен, грид базиран инвентар.. и е даден за пример Мороуинд.. в тая картинка? What.

А и наистина, напълно излишно бяха отделени две страници на дребнаво мрънкане по несъществени въпроси.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Мнения: 716
Регистриран: ср ное 23, 2005 12:17 pm
Местоположение: Нангияла

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Shamajotsi » пет ное 25, 2011 2:51 pm

Егати смешния спор:

"UI-a на Скайрим е доста неудобен, навярно повлиян от конзоли. На ви тази картинка, която обяснява колко неудобен е инвентара."

"Да бе, да! У вас линчуват негри, има игри с по-отвратителни инвентари, така че клиърли този UI е много удобен. Ти си бавен, картинката е хейтърска*. Намери игра с по-добър инвентар."

"Ъм, това няма никакъв релъвънс. Ама щом искате: Торчлайт?"

"Дюууд, като искахме игра, клиърли имахме предвид ААА заглавие, което да е било съпровождано от масов хайп и да се е продала в много копия, а не нещо, продало се в едва милион копия. Дъъъ! Щото ако няма ААА игра, която да е била съпровождана от масов хайп, да се е продала много и да има по-добър инвентар, то инвентарът на Скайрим е убер-як! РУС ФО ДАААА!"

Та да, след като някои хора искат *точно определена* игра с по-добър инвентар - Майнкрафт 1.0.0.:
-Съпроводена беше от масовия хайп (играта беше рилийзната на специално организирано събитие в Лас Вегас, стотици хиляди хора са го гледали стриймвано наживо).
-Закупена в много бройки (в момента над 4 100 000 - по данни на Уики, това е повече от Диабло 2, батка!)
-Може да има многото проблеми, ама сега някой да ми се оплаква от инвентара... Натискаш Е, появява се. Харесваш картинка, хоувърваш - появява се туултипче с описание. Имаш дори превю на героя как изглежда с бронята и екипирания инструмент.

______
*Олололол, ето откъде иде, бтв: http://forums.bethsoft.com/index.php?/t ... interface/

А навремето мен наричаха (а и май все още наричат) Близард фенбойче :Р !
シャマジョツィ
しゃまよつぃ

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 2:58 pm

Чакай да видим.

Грид базирания инвентар на Мороуинд:
- курсора веднага разпознава обекта;
- когато си върху предмета ти излиза туултип със статистиките му;
- имаш моментална визуална идея как ти изглежда героя с предмета;
- всичко е категоризирано логично и с два клика можеш да отидеш от таба с доспехите до таба с книгите и да си отворил някоя.

Списъците на Скайрим:
- половината обекти от списъка не отговарят по размер на clickable зоната си, съответно е възможно курсора ти да е там, но да не натискаш нищо;
- ако искаш да видиш статистиките на един предмет, задължително трябва да минаваш през списъка всеки път за да стигнеш до него;
- нямаш представа как ще ти изглежда героя с предмета. някои имат качулки, въпреки че нито пише за такива, нито картинката на предмета индикира това;
- категориите те принуждават да подскачаш с клавиатурата като кретен за всяка малка подробност: активни ефекти, специални умения, ключове, книги, бележки, търговия, етц.

Кажи ми, кое точно му е по-интуитивното на интерфейса на скайрим?

Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 3:10 pm

Интерфейса на Мороуинд е отказал в пъти повече хора от играта, че и от поредицата изобщо, отколкото предполагаемото неудобство на Скайримския..
Ти термина интуитивно въобще разбираш ли му значението? Май не.. в Скайрим точно за 20 секунди се свиква със всичко кое къде и с кой бутон се навигира. Бързо, лесно, просто за управление. Да, сигурно не е най-доброто на пазара.. голяма работа.
Мороуиндския интерфейс е едно 10-15 минутно разтягане на прозорци само докато започне да изпълнява адекватно бейсик функции. И след това пак си е мъка
Отделно, интерфейс като Мороундския просто няма място в 2011.. когато вече болшинството хора цъкат на широкоекранни телевизори, било то на конзола или PC ..

И не, не говоря само и конкретно за инвентара. Който ако не искаш да скролваш с курсор плъзгачи на прозореца, или трябва да е разпънат на 2/3 от екрана, съответно без място за други, не по-малко съществени скринове, или да носиш един кат броня и толкоз.

Потребителски аватар
icon
su -
Мнения: 2522
Регистриран: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от icon » пет ное 25, 2011 3:25 pm

Gungrave написа:Интерфейса на Мороуинд е отказал в пъти повече хора от играта, че и от поредицата изобщо, отколкото предполагаемото неудобство на Скайримския..
Ти термина интуитивно въобще разбираш ли му значението? Май не.. в Скайрим точно за 20 секунди се свиква със всичко кое къде и с кой бутон се навигира. Бързо, лесно, просто за управление. Да, сигурно не е най-доброто на пазара.. голяма работа.
Мороуиндския интерфейс е едно 10-15 минутно разтягане на прозорци само докато започне да изпълнява адекватно бейсик функции. И след това пак си е мъка
Отделно, интерфейс като Мороундския просто няма място в 2011.. когато вече болшинството хора цъкат на широкоекранни телевизори, било то на конзола или PC ..

И не, не говоря само и конкретно за инвентара. Който ако не искаш да скролваш с курсор плъзгачи на прозореца, или трябва да е разпънат на 2/3 от екрана, съответно без място за други, не по-малко съществени скринове, или да носиш един кат броня и толкоз.
И все пак:
http://static.arstechnica.net/2011/11/1 ... -intro.png
“А small man with a big shield will drive the archers mad.”

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 3:27 pm

Много странно като е отказал толкова много хора, как модърите се трепят да му направят копие в Скайрим. Явно за себе си го правят само.

Въобще, мега глупости говориш ман. След като ти изброих някакви най-елементарни и базови предимства, ти пак си циклиш на същото - бил се схващал за 20 секунди на скайрим интерфейса. Ми естествено, че се схваща, нали е направен за 9 годишни кретеноидчета; това не го прави удобен. Това, което мороуинд ти дава с прозорците се нарича customizability и за да се възползваш от него трябва малко акъл в главата. Разликата е, че с такъв интерфейс не ти трябва да си играеш 50 часа да търсиш предметите, които ти трябват. Ебати, реално във всички други отношения интерфейса на мороуинд е почти идентично тъп, но в инвентара и прозорците е смайващо напред от скайрим. Трябва да си мега убер фенбой за да не го виждаш това.

Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 3:36 pm

Kaladris написа:Много странно като е отказал толкова много хора, как модърите се трепят да му направят копие в Скайрим. Явно за себе си го правят само.
Vocal minority.

Посветили се да правят от мухата слон, оувърпретенциозни, стък ин дъ паст PC елитисти. И тн и пр.

А играта има истински проблеми същевременно :roll: Умело покрити с трупове на :dragon:

Потребителски аватар
Kaladris
Обезсмъртен
Мнения: 1900
Регистриран: ср май 05, 2004 1:37 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Kaladris » пет ное 25, 2011 3:40 pm

Ясно, значи цялата тълпа гейм сайтове, че дори и предубедените журналисти бет фенбойчета - всички презряли интерфейса - също са vocal minority, явно.

Gungrave
Познава шефа на RABAT
Мнения: 1381
Регистриран: вт апр 25, 2006 5:48 pm

Re: TES 5: Skyrim

Мнение от Gungrave » пет ное 25, 2011 3:48 pm

Kaladris написа:Ясно, значи цялата тълпа гейм сайтове, че дори и предубедените журналисти бет фенбойчета - всички презряли интерфейса - също са vocal minority, явно.
Retarded majority is fine too..

Отговори

Върни се в “Компютърни и Видео Игри”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост