Форумната платформа беше обновена на версия phpbb 3.2. За повече информация моля посетете следната тема

HC-4: Return to castle Mainastein

Форум за форумите. Това е мястото където можете да предложите създаването на нов форум, да обсъждате вече съществуващите или да съобщите за бъг/грешка в тях. Това е място, посветено на форумите и участниците в тях. Също, тук се организират мероприятия на RpgBG.net - национални и регионални срещи и т.н.
Потребителски аватар
Shamancho
Мнения: 18
Регистриран: ср апр 09, 2003 12:39 pm
Местоположение: Варна

HC-4: Return to castle Mainastein

Мнение от Shamancho » ср апр 28, 2004 5:20 pm

Varna Mafia Entertainment proudly presents the new Bulgarian 1st person 3D action shooter RPG game

Horror Camp 4
Return to castle Mainastein



Ако никога не сте играли Half-Life, ако никога не сте се потапяли в разтърсващата атмосфера на Alien Vs. Predator, ако никога не ви се е случвало да треперите от страх пред монитора... то НС4 е вашият шанс да изпитате всичко това наведнъж. Новата българска игра, излязла по световните пазари съвсем наскоро, разтърси гейм-общността със своята невероятно реалистична графика и завладяващ геймплей, но така и не успя да спечели сърцата на всички. Мразена от едни, обожествявана от други, тя без съмнение си остава едно явление, което никой, считащ себе си за истински играч не трябва да пропуска. В тази статия ще се опитаме да надникнем отвъд всички крайни изказвания, появили се напоследък в пресата, и да разкрием истината за тази игра.
Историята ни отвежда в 2004 година – точно една година след събитията, описани в НС3. Нашият герой Стан Фриманов – паладин на свободна практика – се завръща в строго-секретния високопланински изследователски комплекс “Ь”, за да открие тайната на своя произход. Дегизирайки се като учен, той успява да се промъкне в служебния автобус, отиващ към комплекса. Така започва и самата игра.
Успявайки да се внедри, Стан започва своите проучвания в привидно спокойната и безопасна изследователска станция, но историята претърпява неочакван обрат. Нашият герой много скоро открива, че положението в комплекса е много по-сериозно, отколкото някой някога е подозирал, и нашествието на извънземната раса на Ависианитите, целящи да предизвикат световен хаос с техният ребелиън, е въпрос само на броени дни. Той трябва да се пребори с безбройните препятствия, които застават на пътя му, или да бъде заловен и превърнат в играчка за злите извънземни. Шеметните преследвания по коридорите на комплекса със зомбирани, крещящи името му марионетки, изпълняващи всяка заповед на господарите им – мрачни фигури, въоръжени с ужасяващо въртящи се празни бутилки - ще смразят кръвта ви. Зловещо организираните социални кръгове, окупирали главните помещения на станцията в безкрайно търсене на истинските убийци измежду членовете си, ще предизвикат отчаяние и чувство на безпомощност у по-емоционалните играчи, а преследването на бегълци в тъмната гора, заобикаляща комплекса, просто ще спре дъха ви. Историята се заплита дори още повече, когато в станцията пристигат и части на Морската Пехота. Привидно опитващи се да помогнат на нашия герой в борбата му за оцеляване, с развитието на историята се оказва, че всъщност те са изпратени от правителството с тайна мисия за тестване на новия боен газ АЛТС върху нищо неподозиращите учени от комплекса. След четиридневна схватка със смъртта, Стан най-накрая успява да се измъкне от пълната със сектанти, извънземни, мутирали учени и всякакви други чудовища станция. Той се завръща в близкия град с надеждата, че всичко е свършило, но както става обикновено, накрая нещата се объркват – Морската Пехота има последната дума. С качването си на влака оцелелите от взвода пехотинци успяват да откраднат бутилките с ценен генетичен материал, който Стан е събрал с много труд из лабораториите на комплекса. Така единственото, което остава на нашия герой е надеждата, че някой ден все пак ще успее да се добере до истината за своя произход, въпреки липсващите материали.
Жанрът се характеризира като RPG-Shooter в първо лице. Това означава, че играта протича от първо лице, но героят получава точки опит и може да се развива с течение на времето. Интерфейсът е интуитивен и лесен за усвояване – едва ли ще срещнете трудности с управлението на героя, а точките се разпределят автоматично. Не-линейната история и многобройните странични куестове предоставят възможност за практически безкрайно преиграване и обещават много часове приятна игра, а невероятно реалистичната графика спомага за пълното вживяване в играта.
Изкуственият интелект и патфайндинга са на добро ниво – рядко блестят с нещо особено, но поне и не пречат (изключение прави само сервитьорката NPC от отдел снабдяване към комплекса. Аз лично до края на играта не посмях да метна зарче по нея – така и не разбрах дали е злобен монстър, или просто бъгливо NPC. За хора с по-слаби нерви препоръчваме да се хранят в стаята. Изберете ли този вариант обаче, пропускате ценни точки опит от единствен по рода си куест за откриване на произхода на сервираните ястия, известен още като “Защо Храната Ме Гледа Лошо”).
За звука ще споменем само, че репликите на героите са много реалистично записани, а саундтракът е направо брутален – яко жица за надъхване и от време на време далечни и глухи чалга ритми за подсилване чувството на отчаяние - и напълно съответства на атмосферата.
Освен стандартните за жанра оръжия – 3d4, 4d6, 1d20 и т.н., създателите на играта са се постарали да внесат и малко екзотика в арсенала. Из различните нива на комплекс “Ь” могат да се намерят интересни оръжия като Bokken, Smart Heck и Tin’s holy rotten apple grenade. Добавени са и някои нови магии като “Смъркане”(PowerWord) и “Абстрахиране”(Protection).
Като голям недостатък на играта може да се посочи прекалената на места еднообразност. Споменатото по-горе издирване на убийци заема неоправдано много време от геймплея и на места изглежда като единствената възможна алтернатива за играча. Бягането от зомбираните марионетки пък би могло да се сметне от голяма част от играчите за прекалено детинско занимание и за чисто губене на време. Неприятно впечатление прави и фактът, че повечето странични куестове са прекалено труднодостъпни. Съществува реалният шанс да изиграете НС4 без да откриете нито един от тях, или да се окаже, че са заключени още преди да сте започнали изпълняването им. Всички тези недостатъци в крайна сметка са силно относителни, защото всичко зависи от стила на игра, който изберете.
Ето че стигнахме до края на статията. Както сами се убедихте, НС4 е игра, за която едва ли има двама души с еднакво мнение. На въпроса “Незабравимо преживяване, или ужасен провал е НС4”, може да отговори само човек, който я е играл. И всеки ще бъде прав за себе си. Всичко останало са спекулации.

Изображение

Автори: Shamancho&WishingStar
Screenshot: Shamancho

Потребителски аватар
CONAN
Варварин
Мнения: 8810
Регистриран: пон яну 27, 2003 7:21 pm
Местоположение: Кимерия
Контакти:

Мнение от CONAN » ср апр 28, 2004 5:35 pm

Грубо :)
(тълкувайте го и в двата смисъла)
The past is a rudder to guide us, not an anchor to hold us back.

Потребителски аватар
Bilbo
Мнения: 242
Регистриран: чет яну 03, 2002 7:08 am
Местоположение: Where the Dragon lies bleeding...

Мнение от Bilbo » ср апр 28, 2004 6:08 pm

:shock:

There goes the siren that warns of the air raid
Then comes the sound of the guns sending flak
Out for the scramble we've got to get airborne
Got to get up for the coming attack.


Потребителски аватар
mage
Мнения: 88
Регистриран: вт яну 21, 2003 9:15 pm
Местоположение: The Nexus

Мнение от mage » ср апр 28, 2004 9:57 pm

Лелеее :shock: :D :D :D Това е просто грубо, но при мен е само в добрия смисъл :) готино е...имаш ли още?? :D :D
[Lol witty signature!]

Потребителски аватар
TenThingsIHate
Мнения: 112
Регистриран: съб апр 12, 2003 9:47 pm
Местоположение: Къде ли не
Контакти:

Мнение от TenThingsIHate » ср апр 28, 2004 10:15 pm

не :)

но какво от това, важното е fun да става :)

може би след време ще напишем нещо за expansion-a на играта - HC-4.5
Yeah, with enough soap you could blow just about anything..

Потребителски аватар
Nirangor
Мнения: 209
Регистриран: нед дек 23, 2001 11:53 am
Местоположение: Бремен, Германия
Контакти:

Мнение от Nirangor » пет май 07, 2004 1:06 am

Това наистина е много грубо. Много се смях. Наистина много добра статия!

Поздравления за авторския екип! :D
"Die Mathematik ist ein Spielzeug, welches die Natur uns zuwarf, um uns in diesem Jammertal zu trösten und zu unterhalten."
Jean Baptiste le Rond d'Alembert (1717-1783)

Потребителски аватар
mandiamand
Мнения: 11
Регистриран: нед май 18, 2003 10:07 pm
Местоположение: Старата Гъзора
Контакти:

Мнение от mandiamand » пон май 10, 2004 6:56 pm

Брутално е обаче е много яко може да направим и някакво жертвопринушение МУХАХАХА

Отговори

Върни се в “Метафорум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост